Hvor køber man en Intellimouse explorer 3.~
Fra : Sune Storgaard

Dato : 28-06-05 22:01

Er den helt udgået af produktion, og erstattet af 4.0 som jeg ikke er
specielt vild med.. ?

Har fundet den på terashop.dk, dog til en lidt pebret pris (350 + porto)
selvom der er tape med.
Er det prisen for sådan en lidt ældre fætter ? -en 4.0 koster trods alt
mellem 2-300.

Andre forslag til en "gamer mus", optisk kablet under de 300 inkl porto ?

--
This episode is called: "an elephant fucks a pig".
But the networks had it changed to "an elephant makes love to a pig".

Fra : Per Nielsen

Dato : 28-06-05 22:34

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> skrev i en meddelelse
> Andre forslag til en "gamer mus", optisk kablet under de 300 inkl porto ?

Hvis du kan knibe den lige over de 300,- (inkl. forsendelse), er en Logitech
MX510 blandt de allerbedste. Har den selv og har lige opgraderet til en
MX518. Kører glimragende på en Steelpad 4D måtte med teflon under
musepoterne.

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=101498

Fra : Per Nielsen

Dato : 28-06-05 22:37

Og en Logitech MX518 ligger kun 50-60 højere i pris:

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=127470

Læs bedømmelserne af begge musene.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 29-06-05 01:46

Per Nielsen skrev

> Og en Logitech MX518 ligger kun 50-60 højere i pris:
>
> http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=127470
>
> Læs bedømmelserne af begge musene.

Den 518 lokker lidt, selvom det løber op i ca. 400 inden den er leveret ved
døren. Til den lokale (og pissedyre) edbpusher har en explorer 4.0 med en
icemat 2 til samme pris (kan nemt leve uden den icemat).. En kammerat købte
en 4.0 på tilbud til 240, og gav vist selv 200 for den explorer 3.0 (rip)
som jeg var utrolig glad for. Kan godt være jeg lyder lidt nærrig, men 400
for en mus er lige i overkanten, man kan jo få et blowjob i polen for de
penge...dårlig sammenligning måske..

Fra : preben nielsen

Dato : 29-06-05 06:07

> Per Nielsen skrev

> Kan godt være jeg lyder lidt nærrig, men 400 for en mus er lige
> i overkanten

Prøv at smide din mus ud eller smæk den en med en hammer. Føl så
efter om du føler det er værd at bruge 400,- på en mus. Ja, det er
det !

400,- ? pfffff. Den holder jo i årevis, så der er tale om nogle få
ører pr. dag...

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Sune Storgaard

Dato : 29-06-05 13:21

preben nielsen skrev

> [...]
> det !
>
> 400,- ? pfffff. Den holder jo i årevis, så der er tale om nogle få

Jeg ved det godt, det er ikke just rationel tænkning. Har endda været så dum
at købe en optisk mus i kvivkly "ino 300" til 120 kroner... Den er faktisk
så dårlig at jeg har overvejet at smadre den med en hammer, den følelse er
sikker 400 kroner værd i sigselv :) . Det burde vel være lærestreg nok til
at bruge lidt mere og få en ordentligt mus :)

Prøver lige Per Nielsens glimrende forslag , en 510 må være ok til den pris,
selvom en 518 sikkert er marginalt bedre.

Fra : Per Nielsen

Dato : 29-06-05 08:16

> [...]
> kammerat købte en 4.0 på tilbud til 240, og gav vist selv 200 for den
> explorer 3.0 (rip) som jeg var utrolig glad for.

SHG har en MX518 til 376,- inkl. levering. Der er vist lidt problemer med
Getmore, så der ville jeg nok ikke købe. Jeg har stadig selv en 3.0
liggende, som jeg også var glad for. Logitech er bedre (personlig
vurdering), men udover hvordan den kører på måtten er det selvfølgelig også
et spørgsmål om hvad der ligger bedst i hånden. Logitech'en er lidt mindre,
og det tog mig lidt tid at vænne mig til det.

Når først man har haft en rigtig god mus, er det ikke noget man fremover
tænker over om man vil spare en hund eller to på. Dertil bruger man den jo
alt for meget, specielt som gamer. Spiller du online bliver du selvfølgelig
også bedre med en mere præcis mus.

> Kan godt være jeg lyder lidt nærrig, men 400 for en mus er lige i
> overkanten, man kan jo få et blowjob i polen for de penge...dårlig
> sammenligning måske..

Det der bj, var det inkl. levering til døren? Har du evt. et link?

Fra : Sune Storgaard

Dato : 29-06-05 13:41

Per Nielsen skrev

> [...]
> vurdering), men udover hvordan den kører på måtten er det
> selvfølgelig også et spørgsmål om hvad der ligger bedst i hånden.

Tak for advarslen, jeg holder mig fra getmore... Den i elgiganten er til en
ganske fin pris, desværre har jeg ikke en i nærheden, og den pris gælder
tilsydenladende ikke via deres webshop.

Det bliver den 518 i SHG, nu gidder jeg ikke mere..skal der være gilde så
lad der være gilde ! De har også en 510 til 282+porto, men skidt, jeg vinder
i lotto i aften aligevel.

> Logitech'en er lidt mindre, og det tog mig lidt tid at vænne mig til
> det.

Sådan er det vel altid ,selv et tastatur (eller polske ludere) kræver en
smule tilvænning.

Har sendt en ordre afsted, takker for tips'ne !

> [...]
> online bliver du selvfølgelig også bedre med en mere præcis mus.

> Det der bj, var det inkl. levering til døren? Har du evt. et

Det var ganske vist plus porto..husk at bede om at få lavet lufthuller i
kassen :)

Fra : Per Nielsen

Dato : 29-06-05 14:22

> Det bliver den 518 i SHG, nu gidder jeg ikke mere..skal der være gilde så
> lad der være gilde ! De har også en 510 til 282+porto, men skidt, jeg
> vinder i lotto i aften aligevel.

Sådan. Du har jo svjv 14 dages fuld returret ved internetkøb (correct me if
I'm wrong), dersom du skulle fortryde købet. Bortset fra lige at betale
porto ved tilbagesendelse. Derudover håber jeg da at du har en ordentlig
musemåtte, for det fortjener den da.

> Sådan er det vel altid ,selv et tastatur (eller polske ludere) kræver en
> smule tilvænning.

Det sidste skal jeg ikke kunne sige...

> Det var ganske vist plus porto..husk at bede om at få lavet lufthuller i
> kassen :)

Og er der ikke også noget der hedder 30 dages ombytningsret....

Fra : Sune Storgaard

Dato : 29-06-05 21:48

Per Nielsen skrev

> [...]
> at betale porto ved tilbagesendelse. Derudover håber jeg da at du har
> en ordentlig musemåtte, for det fortjener den da.

Min nevø har en 510, som jeg lige legede med, og den lå fint i hånden
osv -selvom jeg er vant til en explorer 3.0, så jeg tror såmænd det er en
fin mus.
Angående musemåtte.. tja, jeg er faktisk mest til de gamle måtter med et ½cm
tykt skumunderlag og så en stof top. De ice/steelpads siger mig intet.
Faktisk får jeg gåsehud når jeg hører en mus på sådan en, selv med
teflonpads under.

Købte dog sådan en her:
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=510177
Ikke just nogen gigant investering, men en ny måtte skal den da have.

> Det sidste skal jeg ikke kunne sige...

Det ønsker jeg heller ikke at kommentere..

> Og er der ikke også noget der hedder 30 dages ombytningsret....

Nej, faktisk er de slet ikke vilde med at give pengene tilbage efter bare 15
minutter , hvis man ikke er tilfreds med varen.. ok nu var plomberingen så
også taget men aligevel... nej nu stopper jeg fandme!!

Disclaimer:
Jeg (Sune Storgaard) erklærer hermed, at jeg aldrig har haft seksuel samkvem
med en polsk kvinde under forudsætninger af betaling. Ovenstående udtaleser
er derfor baseret på fri fantasi, og jeg kan derfor ikke holdes, moralsk,
økonomisk eller juridisk ansvarlig for det.

Iøvrigt tak til Microsoft for at lade mig låne et udklip af deres EULA.

Fra : Per Nielsen

Dato : 29-06-05 22:09

> [...]
> udtaleser er derfor baseret på fri fantasi, og jeg kan derfor ikke holdes,
> moralsk, økonomisk eller juridisk ansvarlig for det.

Oki doki. Tillykke med det hele. Hils når du kommer til Polen........

Fra : Sune Storgaard

Dato : 30-06-05 12:51

Per Nielsen skrev

> Oki doki. Tillykke med det hele. Hils når du kommer til Polen........

Tak , og tak for input. Har fået den og gamet en halv times tid, og jeg er
bestemt ikke skuffet. Var fint tilfreds med min 3.0, men den her er altså en
tand mere præcis, og ligger godt i hånden selvom jeg er vant til den anden.
Thumbs up herfra!

Går nok et par dage inden jeg kommer til Polen, svært at tage hjemmefra med
sådan en mus i huset :)

Fra : Per Nielsen

Dato : 30-06-05 16:11

> [...]
> bestemt ikke skuffet. Var fint tilfreds med min 3.0, men den her er altså
> en tand mere præcis, og ligger godt i hånden selvom jeg er vant til den

Lyder som om det alligevel var moneterne værd?

Fra : Sune Storgaard

Dato : 30-06-05 19:39

Per Nielsen skrev

> "Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> Lyder som om det alligevel var moneterne værd?

Tja, en 510 til de 269 havde nok været et bedre køb, det her endte trods alt
med små 400 for kun lidt extra i forhold til 510.
Men nu skulle der åbenbart være gilde, og jeg er allerede max tilfreds med
musen.

Fra : Per Nielsen

Dato : 30-06-05 20:06

> [...]
> alt med små 400 for kun lidt extra i forhold til 510.
> Men nu skulle der åbenbart være gilde, og jeg er allerede max tilfreds med

Goodi. Jeg har prøvet alle tre, og springet er større fra 3.0 til 510, end
fra 510 til 518. Der er lidt forskel mellem de to sidste, men ikke markant.
Men skidt pyt, du har jo allerede købt den bedste, så kan venner og bekendte
bare komme an

Fra : Per Nielsen

Dato : 30-06-05 20:07

Og du har vel installeret den medfølgende Logitech software, som giver
mulighed for de 1600 dpi?

Fra : Sune Storgaard

Dato : 30-06-05 22:33

Per Nielsen skrev

> Og du har vel installeret den medfølgende Logitech software, som giver
> mulighed for de 1600 dpi?

Ja det er inde, men synes faktisk at 1600 er for meget, så jeg har sat den
til 400/800/1200. Måske 1600 er bedre med lavere sensitivity, men det må jeg
rode med senere.

Kører den lige nu i 800 på desktoppen, men har da været inde og game lidt CS
og funktionen med at skifte rundt on-the-fly fungerer faktisk ret godt. Jeg
hader ganske vist at snipe, det ødelægger spillet lidt efter min mening, men
nu skulle jeg jo lige teste selv.. Før galdte det om at lave headshot, nu
skifter man lige dpi med et tryk og så kan man sådan set vælge om man vil
sætte den i højre eller venstre øje :)

Har naturligvis også husket at fixe usb porten, så den opdaterer 500 (250
var sikkert nok..) gange i sekundet istedet for 125 :) Det gjorde ganske
vist ikke så store mirakler som det gjorde med 3.0 explorer.

Accelration skal dog faktisk slåes helt fra, selv på lav er den "for vild"
, og med den her præcision er det helt unødvendigt.

Fra : Per Nielsen

Dato : 01-07-05 08:03

> [...]

> var sikkert nok..) gange i sekundet istedet for 125 :) Det gjorde ganske
> vist ikke så store mirakler som det gjorde med 3.0 explorer.

Var det noget med et specielt program? Det slog USB-portene fra på mit
forrige bundkort og slukkede maskinen. Jeg var nødt til at slette
USB-portene og lade Windows finde dem igen efter genstart. Jeg troede først
de var futtet af....

Fra : Sune Storgaard

Dato : 01-07-05 20:25

Per Nielsen skrev

> [...]

> forrige bundkort og slukkede maskinen. Jeg var nødt til at slette
> USB-portene og lade Windows finde dem igen efter genstart. Jeg troede

Den hedder usbmrs11.exe (google) her, og har fungeret fint mit a7n8x-x , og
et deluxe kort. Begge kort kunne tage alt fra 125-1000Hz, uden problemer.
Dog gjorde den ikke nogen forskel over de 250.

Programmet har en "restore" funktion, som jeg dog ikke har haft brug for.

Fra : Per Nielsen

Dato : 01-07-05 22:00

> [...]
> problemer. Dog gjorde den ikke nogen forskel over de 250.
> Programmet har en "restore" funktion, som jeg dog ikke har haft brug for.

OK. Det funker fint uden her, så jeg tror ikke jeg forsøger "eksperimentet"
igen.

Fra : Per Nielsen

Dato : 29-06-05 12:31

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> skrev i en meddelelse

Jeg ser lige i annoncen fra Elgiganten at de har en MX510 til 229,- (s.9).
Hvis de har nogle tilbage, er det da vist bare med at komme afsted...