gfx-kort til 3 skærme
Fra : Rune Thougaard

Dato : 28-06-05 20:06

Jeg skal have en ny PC, og jeg skal virkelig have det vildeste. Så nu kigger
jeg lidt på gfx-kort, og ærligtalt har jeg ikke en skid forstand på
gfx-kort, men jeg vil gerne kunne tilslutte 3 21" fladskærme med en god
opløsning.

Jeg har forhørt mig lidt rundt omkring, og er kommet frem til at jeg skal
lave en bro-forbindelse mellem to gfx-kort, og så skal de benytte PCI
Express porte.

Noget i stil med dette:
http://www.afjv.com/press0502/050208_geforce_6800_ultra_p.jpg

Hvilke gfx-kort skal jeg købe, og hvilket bundkort ville passe bedst til
dette formål.

Det skal måske lige siges, at jeg er lang fra nogen gamer, jeg er faktisk,
web-designer og spiller primært minestryger, hehe. Men kan da godt finde på
at sætte et lidt mere krævende spil på i ny og næ, så det må gerne kunne
rive lidt rundt!

Håber der er nogle som kan hjælpe mig lidt på vej, med at finde det rigtige
køb.

--
Mvh. Rune Thougaard

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-06-05 20:29

"Rune Thougaard" <rune@rtk-design.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> kigger jeg lidt på gfx-kort, og ærligtalt har jeg ikke en skid
> forstand på gfx-kort, men jeg vil gerne kunne tilslutte 3 21"

Matrox har kort som kan op til 4 skærme samtidigt, men ikke god til 3D.

> Jeg har forhørt mig lidt rundt omkring, og er kommet frem til at jeg
> skal lave en bro-forbindelse mellem to gfx-kort, og så skal de benytte
> PCI Express porte.

Mener du SLI? SLI understøtter vidst ikke flere skærme samtidigt men at du
kan udnytte kraften fra 2 grafikkort til spil.

> [...]
> faktisk, web-designer og spiller primært minestryger, hehe. Men kan da
> godt finde på at sætte et lidt mere krævende spil på i ny og næ, så

Hvis det kun er til webdesign, hvorfor så ikke bare et løst alm PCI kort
ved siden af?

--
Bjarke Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-05 22:48

> "Rune Thougaard" <rune@rtk-design.dk> crashed Echelon writing

Lyder som lidt af et projekt.

> Matrox har kort som kan op til 4 skærme samtidigt, men ikke god til 3D.

Matrox er manges foretrukne kort til 2D.......

> Mener du SLI? SLI understøtter vidst ikke flere skærme samtidigt men at du
> kan udnytte kraften fra 2 grafikkort til spil.

Korrekt....udelukkende for at kunne booste 3d-perfomance.

> Hvis det kun er til webdesign, hvorfor så ikke bare et løst alm PCI kort
> ved siden af?

Lige mine ord. Bare hiv 2 grafikkort i maskinen med 2 DVI/VGA
udgange....Windows skal nok styre skærmene.

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 29-06-05 06:53

"Ivan [7100]" <ig(snabela)tunet.danmark> wrote in

> Lige mine ord. Bare hiv 2 grafikkort i maskinen med 2 DVI/VGA
> udgange....Windows skal nok styre skærmene.

Hvis det er ati-kort har de et fiffigt lille program
kaldet hydravision til at styre applikationer på flere
skærme. Det fungerer ganske udmærket.

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-05 08:41

> Hvis det er ati-kort har de et fiffigt lille program
> kaldet hydravision til at styre applikationer på flere
> skærme. Det fungerer ganske udmærket.

Og Nvidia har Nview.......

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 29-06-05 08:52

"Ivan [7100]" <ig(snabela)tunet.danmark> wrote in news:58370$42c24e6b
$3e3d8f4b$19517@news.arrownet.dk:

> Og Nvidia har Nview.......

Er det tilsvarende ati's? - jeg kender intet til nvidias
produkter. Jeg synes i hvert fald det er smart at kunne
styre applikationerne på de forskllige skærme med et par
hotkeys. Jeg bruger det til spil og htpc-funktioner.

/hilsner

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-05 11:24

> [...]
> styre applikationerne på de forskllige skærme med et par
> hotkeys. Jeg bruger det til spil og htpc-funktioner.

Går jeg ud fra. Kender jo så ikke ATIs systemer.....

Jeg styrer opløsning, farvedybde osv. på de forskellige forbundne
skærme.......let at gå til...

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 29-06-05 16:35

"Rune Thougaard" <rune@rtk-design.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg lidt på gfx-kort, og ærligtalt har jeg ikke en skid forstand på
> gfx-kort, men jeg vil gerne kunne tilslutte 3 21" fladskærme med en god

Du skal nok have fat i sådan noget som det her:
http://matrox.com/mga/workstation/video/products/apve/home.cfm

Forstår dog ikke behovet for tre skærme til webdesign. Personligt har jeg to
skærme, og ved ikke lige hvad jeg skulle bruge den tredje skærm til. Har du
tænkt på at 3 21" TFT fylder omkring 140 cm. i bredden? Du kommer til at
dreje hovedet en del fra yderpunkt til yderpunkt...

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam