Nyt grafikkort eller bundkort m.m ?
Fra : mig

Dato : 27-06-05 11:38

Jeg har en AMD 2500+, 1 GB RAM, 6800LE.

Hvad kan bedst betale sig at bruge penge på ?

- Geforce 6800 ultra

Eller

- Asus AN8-E
- AMD64 3000+
- nye dual ram.

Det er enten eller, fordi jeg ikke har råd til det hele. Men hvad giver mest
ydelse i spil ?

På forhånd tak.

Fra : Allan Riise

Dato : 27-06-05 12:53

"mig" <x_sharky@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> - AMD64 3000+
> - nye dual ram.
>
> Det er enten eller, fordi jeg ikke har råd til det hele. Men hvad giver

1 stk SATA Western Digital Raptor WD740GD 74GB 10.000RPM til dit
styresystem, og evt en mere til dine spil alene.

http://www.prcdata.dk/ny/ProdFrame.asp?Produktid=34071326

De fleste er nok ikke klar over det, men det er mange gange den største
flaskehals når det gælder ydelsen på ens system, sålænge vi er på 2 GHz
ydelse og deromkring.

--
Allan Riise

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 27-06-05 14:01

"Allan Riise" <Ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> De fleste er nok ikke klar over det, men det er mange gange den største
> flaskehals når det gælder ydelsen på ens system, sålænge vi er på 2 GHz

Det kommer da an på hvad man mener med ydelse. Hvis man mener opstart af
windows, spil og/eller programmer, indlæsning af baner i spil osv., så ja.
Men hvis du mener ydelse i selve spillet, så betyder det vel ingen ting, da
computeren for det meste ikke kører på harddisken under spil (og hvis den
gøre, har man nok brug for noget mere RAM, da det er fordi den bruger
swap'en).

mvh Frank

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 27-06-05 14:08

> [...]
> - AMD64 3000+
> - nye dual ram.
>
> Det er enten eller, fordi jeg ikke har råd til det hele. Men hvad giver

A8N-E er med PCI-E og ikke AGP, hvis jeg husker rigtigt. Så med mindre at
dit gamle grafikkort er PCI-E, så skal du alligevel have nyt.

Nu ved jeg ikke hvad dine gamle RAM er, men det kan vel næsten ikke betale
sig at købe nye, bare for at køre dual, eller hvad?

mvh Frank

Fra : mig

Dato : 27-06-05 14:20

> A8N-E er med PCI-E og ikke AGP, hvis jeg husker rigtigt. Så med mindre at
> dit gamle grafikkort er PCI-E, så skal du alligevel have nyt.

Ja, men nok ikke lige et 6800 ultra, så ville det nok blive et 6600 GT, hvis
jeg skal have nyt bundkort osv.

> Nu ved jeg ikke hvad dine gamle RAM er, men det kan vel næsten ikke betale
> sig at købe nye, bare for at køre dual, eller hvad?

De er en blanding med 2 x256 og 1 x512 og kører kun 133 mhz i øjeblikket.
Mener en af modulerne er pc2100, så jo tror jeg går efter Geil 2 x 512 MB
dual med sådan nogle varme afledere.