Browser
stl_s 3840
arlet 2470
FF og offline browsing
Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 18-07-05 12:12

Jeg skal brænde en kopi af webstedet
http://www.hum.au.dk/forskerskoler/sfn/ på en CD-ROM, så den kan ses
offline.

Til det formål har jeg fundet programmet Website Extractor fra
http://www.internet-soft.com/extractor.htm, og det fungerer fint.

Problemet er, at når jeg vil se sitet offline, så virker linksene ikke i
FF, mens IE viser siden helt som den skal.

F.eks. er linket til mit stylesheet <link rel="STYLESHEET"
type="text/css" href="/forskerskoler/sfn/delt/main.css">, og selvom det
hele ligger som det skal i en mappe i roden af mit c-drev, ja så finder
FF det ikke, mens IE gør.

Gør jeg noget forkert?

Mvh.

Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : Hanne V. F.

Dato : 18-07-05 12:38

> [...]
> offline.
>
> Til det formål har jeg fundet programmet Website Extractor fra

Det er mest smart blot at få en kopi af webstedet fra webmaster.
Der dannes noget ekstra ( mapper) hvis du henter det fra nettet.

Fx som en zip fil.
Så pakker du det ud. og brænder det uden brug af andet end dit brænder
program.

Så får du den fil som er side 1 = index
og alle underliggende mapper
og du vil så kunne bladre rund på indholdet af Cd'en.

MVH HVF

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 18-07-05 13:01

On 18-07-2005 13:38 Hanne V. F. wrote:
> Det er mest smart blot at få en kopi af webstedet fra webmaster.
> Der dannes noget ekstra ( mapper) hvis du henter det fra nettet.

Det er mig der er webmaster

Sagen er, at online-sitet er baseret på php, dvs. med dynamisk indhold,
og det kan ikke overføres til CD-ROM. Jeg skal bare have taget et
"snapshot" af sitet.

Mvh.

Mikkel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-07-05 12:38

Mikkel Z. Herold skrev:

>Til det formål har jeg fundet programmet Website Extractor fra
>http://www.internet-soft.com/extractor.htm, og det fungerer fint.

er du sikker (forklaring følger)

>F.eks. er linket til mit stylesheet <link rel="STYLESHEET" type="text/css"
>href="/forskerskoler/sfn/delt/main.css">,

og kildekoden i det "html" som ovennævnte program producerer, laver / om
til \ derfor virker det ikke i Firefox

>Gør jeg noget forkert?

Nej du gør ikke, Website Extractor gør!

Jeg ville bruge http://www.httrack.com/ i stedet for, det laver god kode,
er på dansk, og ja så er det endda freeware.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 19-07-05 07:59

On 18-07-2005 13:37 Ivan V. Klattrup wrote:
> og kildekoden i det "html" som ovennævnte program producerer, laver / om
> til \ derfor virker det ikke i Firefox

Aha!

> Jeg ville bruge http://www.httrack.com/ i stedet for, det laver god
> kode, er på dansk, og ja så er det endda freeware.

Se, det var straks bedre - nu er FF også med. Mange tak!

Mikkel