Hjælp blå skærm når jeg install XP
Fra : Maria Petersen

Dato : 18-07-05 11:49

Hejsa ng
ja jeg vil så install xp igen.
syndes at min computer begyndte at drille en del.
så når jeg sætter min xp boot ind og den starte også op og begynder at
install men lige puslig kommer den blå skærn frem.
den skriver en hel masse.

bla:
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

og tekniske oplysniger
STOP: 0X000000A (0X1C4D031A, 0X000000002, 0X000000000, 0X807CB0D7)

Det er hvad den skriver.
jeg har prøvet med en anden hd som skulle virke.
eller det gør den hos ham jeg har lånt den af.
så jeg regner ikke med at det er der fejlen ligger.
kan i hjælpe mig

Thomas

Fra : kenzo

Dato : 18-07-05 12:20

hvor mange har den gjort det ved installation af w XP ?
Jeg har læst en sted på nettet at det KAN forkomme fejl underinstallation af
XP og følgende ting skal man tjekke:
1. tjek ram for fejl prg hedder mentest http://memtest86.com/
2. tjek at dit bundkort ikke har buler (altså de IKKE buler opad) på
kondensatorer (mener de er blå)
3. hvis det er ok med de 2 øverste og installation fejler stadig, og man har
flere ramblokke siddende på bundkortet SKAL der tages de ud så det er kun èn
blok tilbage derefter prøver at installere W xp ....igen fejler dette, skal
man så bytte rundt på ramklodser og markere den/de "dårlige" ram for at
undgå du kommer til at sætte dem igen..
4. nu skulle du gerne kunne installere w XP

angående punkt 3 hvor jeg skrev "dårlig" ram klodser er at ramklodser
indeholder statisk elektrisitet (forkert stavet jeg ved det) hvis man ikke
aflader comp for strøm dette er vigtig ellers kan man brænde kredsløb af.
Tip& tricks
det nemmeste måde at aflade en comp på for strøm hiv strømstikket ud og tryk
på knappen hvor du tænder for comp`eren

Fra : Maria Petersen

Dato : 18-07-05 12:45

kan ikke teste ram der jeg ikke kan starte xp op.
og lader altid min computer af for strøm på samme måde som du beskriver.
men har bytte rundt på min ram kloser og taget fra og sat ind.
så det burde ikke værer der problemet er.
men syndes ikke at mit bundkort buler opad.
har ligge kikket på det.
kan det værer min bios der er gået eller andre dele som kan lave nummer med
min computer.
eller er det andre dele i min computer

Thomas

Fra : John

Dato : 18-07-05 13:04

On Mon, 18 Jul 2005 13:44:49 +0200, "Maria Petersen" <maria@twp.dk>
wrote:

> [...]
>har ligge kikket på det.
>kan det værer min bios der er gået eller andre dele som kan lave nummer med

Næ, men det kan være, at der skal loades drivere til harddisk
controlleren. Man trykker så F6 under installation, når det står på
skærmen, at man skal gøre det. Man har driverne på diskette.

Hvis det er tilfældet, så er det helt logisk, at du får blå skærm.

Du har ikke fortalt, hvilket bundkort, du har.

Mon ikke at du skal have fat i ham, du har lånt PC'en af.

Det er lidt halsløs gerning, at du går igang med dette selv, - hvis du
ikke ved noget om hardware'en.

Det kan være meget andet. Måske en halvgående strømforsyning. Det er
jo en vigtig del, der kan blive for gammel.

mvh

John

Fra : Maria Petersen

Dato : 18-07-05 13:34

har formate min hd et par gange før.
plejer at gører det ca hva 3 månde efter jeg har taget backup breve og doc.
billeder.
og det kørte den normalt når jeg smid min windows cd i.
det er først nu den laver ged i den.
men kan jo godt værer strømforsyning.
kan man testen den eller skal man købe en ny og håbe at det er den der laver
fejl.
mit bundkort er :
Gigabyte : GA-7VKML
Hved ikke om der er problmer med det eller om det er et ok kort.

thomas

Fra : John

Dato : 18-07-05 14:58

On Mon, 18 Jul 2005 14:34:08 +0200, "Maria Petersen" <maria@twp.dk>
wrote:

> [...]
>men kan jo godt værer strømforsyning.
>kan man testen den eller skal man købe en ny og håbe at det er den der laver

Man tager en anden og sætter på. Hvis man har en anden. Man kan ikke
teste det, med mindre man har udstyr til at checke spændingerne med
(oscilloskop, multimeter).
Det er et gæt, at det skulle være strømforsyningen.

>mit bundkort er :
>Gigabyte : GA-7VKML
>Hved ikke om der er problmer med det eller om det er et ok kort.

det bundkort har ikke sata, som jeg var bange for, at det har (F6 og
drivere). Så det skulle være lige ud af landevejen at installere.

Kan det ikke være læsefejl på CD ?

Så jeg ved ikke lige, hvad du skal gøre.

mvh

John

Fra : "Brian

Dato : 18-07-05 16:34

har selv haft noget lignende engang. ved ikke om det kan være relevant i dit
tilfælde.
men først kan du jo prøve at pille alt unødigt hardware af. d.v.s. ekstra cd
drev, evt nr. 2 hd. er der onboard grafik på bundkortet, og der er et andet
monteret i en sokkel (agp, PCI-E eller PCI) så ud med det. prøv også kun at
installere med kun en stang ram.
disable USB og andre ting F.eks lan, lyd. com porte, printer porte og så
videre.
nå som sagt havde jeg sådan lignende engang, det viste sig at være mit
tastatur. jep I shit you not.
nå men held og lykke.

Brian

--