Asrock P4VT8 problem med sata disk
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 17-07-05 20:22

Jeg forsøger forgæves at få en sata disk til at virke på dette bundkort.
Jeg har ikke den originale driverdisk til mb, hvor der angiveligt skulle
ligge nogle filer, som beskriver noget om opsætning.
Når jeg kobler sata disken til, kan jeg se, at den finder disken. Når jeg
tabber ind i konfigurationsmenuen, kan jeg se, at man med F1, pil op og pil
ned og Enter tasterne kan gøre forskellige ting, men der sker absolut intet
når jeg trykker på disse taster. Exit som bringer mig ud af menuen virker
dog.
Forsøger så at få den til at starte i windows xp, men efter at den har
fundet boot hd (ata) bliver der sort skærm, og jeg kommer ikke videre.
Jeg har så lavet en reparations installation, hvor jeg kunne få indlæst
driverne til sata, men under installationen måtte jeg så koblen disken fra
igen, da pc.en frøs når den nåede frem til at installer lan og vga driver.
På det tidspunkt burde sata driver være installeret. Men det virker ikke.
Når jeg booter bliver der sort skærm, så snart den skal boote ind i windows.
Den kan heller ikke boote til fejlsikret når sata disken sidder på.
Nogen som har fået det til at virke på dette bundkort?
Det skal måske bemærkes, at jeg har en pci raidcontroller siddende i med 4
ekstra hd (ata). De kører dog ikke raid men bruges enkeltvis.

Kurt

Fra : "Brian

Dato : 18-07-05 17:47

hej
prøv lige dette her
http://www.asrock.com/Drivers/Manual/P4VT8P_UM.pdf
http://www.asrock.com/support/Download/dl_p4vt8%2B.htm#bios

der kan du hente div. drivere
hent Serial ATA og Serial ATA For Floppy Disk tja du kan jolige så godt
hente den alle

Brian

--
Udskift ikkegyldig i adressen med dk
> [...]
> Det skal måske bemærkes, at jeg har en pci raidcontroller siddende i med 4
> ekstra hd (ata). De kører dog ikke raid men bruges enkeltvis.

begin 666 new07.gif
M1TE&.#EA% `*`)$#`/\``/\S`/_,`/___R'_"TY%5%-#05!%,BXP`P$````A
M^00%% `#`"P`````% `*```")IR/J7&L/X)S,$GCA!B;FQZ%3+>57H.-FFFB
MT9BT;LAIWUGE^EX``"'Y! 44``,`+ $``0`*``<```(3U&Z'F2I\0ABFCGF9
MD5)?!UY2`0`A^00%% `#`"P'``,`"P`%```"$)PT,;F!QI0Z)[*W[**-C0(`
M(?D$!60``P`L`0`!`!$`!P```AC$;J>+F<R :V-6@RO2V6'9<=2S6=HU)04`
!.P``
`
end

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 18-07-05 22:39

"Brian <5500>" <news@kauslundevej11.ikkegyldig> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> der kan du hente div. drivere
> hent Serial ATA og Serial ATA For Floppy Disk tja du kan jolige så godt

Alt ovenstående havde jeg gjort uden resultat.
Nu har jeg i mellemtiden haft den koblet til en anden pc, hvor jeg fik
partitioneret og formatteret den.
Nu kan den så også køre på asrock bundkortet, efter at jeg lod den stå og
køre med sort skærm i ca. 15 min, hvorefter den åbenbart pludselig
accepterede den.
Men den forsinker stadig opstarten med ca. 1-2 min, hvor skærmen bare er
sort inden windows indlæses.
Men nu kan den da bruges, så må jeg se på opstartsproblematikken igen
senere.

Kurt

Fra : heltfin

Dato : 23-07-05 07:43

http://www.kandu.dk/

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-07-05 00:19

"heltfin" <heltfin.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> --
Tak for forslaget, men det henviser til et dokument, ,som beskriver hotplug
funktion for nyere bundkort og hd.
Jfr. min manual, står der intet om, at mit bundkort understøtter hotplug
funktionen.

Kurt