Internet hos ComX Networks ?
Fra : Kim

Dato : 17-07-05 18:58

Mine gamle forældre får snart internet der
hvor de bor via boligforeningen med ComX.

Der står intet i materialet som de skal udfylde
hvis de vil online om fgl. som jeg her vil spørge om.

Hvad betyder " Flat rate - ubegrænset forbrug " præcist ?

Som der står her http://bolignet.com-x.dk/script/site/page.asp?artid=92
og her http://bolignet.com-x.dk/files/comX_skema.pdf
og de så f.eks vælger Superbruger Bronze 2/2 Mbit/s ,
Er det så fri trafik 24 - 7 - 12 - 365 ( 100% max DL & UL, P2P ) ?

Hvad kommer deres mail til at hedde ( xxxxx@comx.dk )?

Hvis de vil ændre en mailadresse ud over de 5 der er i prisen, koster det så
noget ?

Hvis de vil skifte fra 2/2 til 6/6 lige pludselig, vil det så koste noget ?

Er der binær grupper i deres newsgroups ( hvis de har NG ) ?

Mvh Kim

Fra : Kim

Dato : 17-07-05 19:29

"Kim" <no.way@dude.dk> skrev
> Der står intet i materialet som de skal udfylde
> hvis de vil online om fgl. som jeg her vil spørge om.

Har de kun salg til boligforeninger eller også til private personer ?

Underligt at mine forælde ikke har fået abbonnementbetingelserne med
de papier udleveret ved tilmelding til internet/telefoni ?

Jeg har fgl. spørgsmål ved Abonementsbetingelser for Internet:
http://bolignet.com-x.dk/files/Abonementsbetingelser%20for%20Internet.pdf

Kundens misligholdelse (COMX NETWORKS's lukkeret)

I tilfælde af kundens væsentlige misligholdelse af forpligtelser i henhold
til
abonnementsaftalen er COMX NETWORKS berettiget til at afbryde kundens
forbindelser til
COMX NET-tjenesten og adgang til internettjenesten. Følgende forhold anses
blandt andet for
væsentlig misligholdelse:

A. Kunden undlader rettidigt at opfylde COMX NETWORKS's krav om
sikkerhedsstillelse.

-> Hvad er COMX NETWORKS's krav om sikkerhedsstillelse egentlig ?

B. Opkrævning af oprettelsesafgift betales ikke rettidigt.

C. Opkrævning af abonnementsafgifter og eventuelle forbrugsafgifter m.v.
betales ikke efter
COMX NETWORKS's fremsendelse af et rykkerbrev.

D. Kunden undlader efter krav fra COMX NETWORKS herom at træffe
foranstaltninger
med henblik på at afhjælpe forstyrrelser m.v. af trafikken i COMX NETWORKS's
telenet.

-> Hvad menes med " at afhjælpe forstyrrelser m.v. af trafikken " ?

E. Kunden har tilsluttet udstyr, der ikke er CE-mærket eller beregnet til
tilslutning til COMX NETWORKS's Telenet, og undlader efter krav fra COMX
NETWORKS herom
at frakoble udstyret.

F. Kunden undlader efter krav fra COMX NETWORKS herom at afbryde tilslutning
af udstyr
eller interne net, der på grund af fejl eller lignende i udstyret eller det
interne net giver
anledning til forstyrrelser i COMX NETWORKS's telenet.

G. COMX NETWORKS afskæres fra at få adgang til egne anlæg og installationer
med henblik
på fejlsøgning m.v.

H. Kunden afgiver urigtige oplysninger eller undlader at give meddelelse
om adresseændring.

I. Abonnementet anvendes uden forudgående aftale med COMX NETWORKS til
formidling af
trafik for andre eller benyttes af flere i forening, som ikke tilhører
kundens
husstand/virksomhed, eller som ikke er registreret som bruger, og dette
forhold bringes ikke
til ophør umiddelbart efter påtale fra COMX NETWORKS.

-> Hvad menes præcist med " trafik for andre eller benyttes af flere i
forening"

J. Kunden portscanner andre computere på internettet eller søger at skaffe
sig uautoriseret
adgang til systemer tilsluttet internettet (hacking).

K. Kunden medvirker til spredning af virus.

L. Kunden spreder e-mails, som er uønsket for modtageren (spam, kædebreve
eller
lignende).

M. Kunden krænker tredjemands ophavsrettigheder ved downloading,
distribution eller
lignende.

-> Hvad fanen ... må de det ?

N. Kunden sletter eller forfalsker transmissionsinformation, herunder
Ip-adresser eller
header-information.

-> Må man så ikke bruge en Proxy- server ?

O. Kunden overtræder gentagne gange de til enhver tid gældende uskrevne
regler for god
skik på internettet.

-> Hvad menes præcist med " de til enhver tid gældende uskrevne regler for
god
skik på internettet" ?

Afbrydelse af kundens forbindelser i henhold til pkt. A, B eller C kan kun
ske for de forbindelser, der ikke er betalt for, medmindre der foreligger
svig eller gentagne
gange for sen eller manglende betaling. Afbrydelse af kundens forbindelser
medfører ikke
afslag i abonnementsafgiften for den pågældende periode. Kundens data fra
eventuelle
hjemmesider og elektroniske postkasser slettes 10 dage efter afbrydelsen af
kundens
forbindelser til COMX NET-tjenesten eller adgang til internettjenesten,
medmindre
forbindelsen/adgangen genåbnes. COMX NETWORKS kan herefter ikke genetablere
data, som
er slettet. COMX NETWORKS kan endvidere ikke herefter reservere kundens
hjemmesideadresser
og e-mail adresser. Hvis kunden retter det forhold, der gav anledning til
afbrydelsen, samt betaler eventuel forfalden gæld, foretager COMX NETWORKS
snarest
genåbning af kundens forbindelser. COMX NETWORKS er berettiget til at
opkræve et gebyr
herfor. Hvis kunden ikke retter det forhold, der gav anledning til
afbrydelsen, kan COMX
NETWORKS opsige abonnementsaftalen uden varsel. En kunde, der væsentligt har
misligholdt
abonnementsaftalen ved at undlade at betale forfalden gæld, kan ikke på ny
indgå aftale
med COMX NETWORKS om abonnement på internetadgang via COMX NET, før gælden
er
betalt.

Hvad mener i om ComX ?

Mvh Kim

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-05 21:28

On Sun, 17 Jul 2005 20:28:30 +0200 skrev "Kim" <no.way@dude.dk> .

>Hvad mener i om ComX ?

Seriøst firma der smider snylterne og brokrøvene ud når målet er nået.
Andet du vil spørge om ?

VH Martin

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 17-07-05 21:38

Kim wrote:

> Hvad mener i om ComX ?

Umiddelbart ser det ud til at de har de samme gummi-paragraffer, som
alle de andre også har.

Iøvrigt vil jeg mene, at det bedste sted at få uddybet en udbyders
regelsæt - er hos udbyderen selv.

--
Mvh Henrik.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-07-05 23:04

"Kim" <no.way@dude.dk> wrote in message
> Mine gamle forældre får snart internet der
> hvor de bor via boligforeningen med ComX.

Tillykke, har det selv

> Der står intet i materialet som de skal udfylde
> hvis de vil online om fgl. som jeg her vil spørge om.

Der skulle gerne komme papir med underskrift af flere aftaler i forbindelse
telefon tv og internet. Plejer at være noget med at man skal svare 14dage
inden at det bliver installeret. Hvis deres naboer har fået de papirer skal
de nok lige ringe til kundeservice. man har da hørt om nogle der ikke har
fået dem.

> [...]
> og de så f.eks vælger Superbruger Bronze 2/2 Mbit/s ,
> Er det så fri trafik 24 - 7 - 12 - 365 ( 100% max DL & UL, P2P ) ?

Ja fri. Men det er jo forbehold at det ikke må bruges til erhverv og sådan
noget vistnok.

> Hvad kommer deres mail til at hedde ( xxxxx@comx.dk )?

comxnet.dk

> Hvis de vil ændre en mailadresse ud over de 5 der er i prisen, koster det
> så noget ?

Det kan man selv ændre, nej.

> Hvis de vil skifte fra 2/2 til 6/6 lige pludselig, vil det så koste noget
> ?

Nej

> Er der binær grupper i deres newsgroups ( hvis de har NG ) ?

Ja news.comxnet.dk Det er i praktisk Uni2/tele2 newsserver-

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-07-05 05:38

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMMOVE*spamfilter.dk> wrote in message

> Det kan man selv ændre, nej.

Hmm det er jeg dog ikke sikker på... Du mener hvis dine gamle forældre
opretter 5 email adresser og vil have andre email adresser på et andet
tidspunkt?? Det ved jeg ikke om man man ændre.

Fra : Svend

Dato : 18-07-05 21:00

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
> opretter 5 email adresser og vil have andre email adresser på et andet
> tidspunkt?? Det ved jeg ikke om man man ændre.

tjah, det koster vel den pris at man skal opgradere sit abn. til en
forbindelse med 10 email adr. dvs. et månedligt beløb på 110 kr. for en
2/2 mbit forbindelse.

--
Svend