Ny kikkert
Fra : Kjeld Christensen

Dato : 17-07-05 17:35

Hej alle

Jeg er ny inden for fugle verdenen, kan i hjælpe med køb af kikkert.

Jeg har cirka 1700,- til køb af kikkert og det er lidt af en jungle.

Har kigget på denne er den ok eller anbefaler i andet: Focus Hunter 10x42

Hilsen den nye ornitolog

Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 17-07-05 17:46

"Kjeld Christensen" <kjeld69@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har cirka 1700,- til køb af kikkert og det er lidt af en jungle.
>
> Har kigget på denne er den ok eller anbefaler i andet: Focus Hunter 10x42

Naturbutikken har nogle fine tilbud:

http://www.naturbutikken.dk/index.php?id=articles&a_id=9

En rigtig god kikkert til en meget fornuftig pris.

Med venlig hilsen
Poul E. Kristensen

Fra : John

Dato : 18-07-05 07:36

On Sun, 17 Jul 2005 18:34:58 +0200, "Kjeld Christensen"
<kjeld69@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Jeg har cirka 1700,- til køb af kikkert og det er lidt af en jungle.
>
>Har kigget på denne er den ok eller anbefaler i andet: Focus Hunter 10x42

http://www.prisbaskeren.dk/product.asp?product=891&sub=0&page=1

er en Nikon Sporter 8x36. Den er velegnet til en brille-bruger, såvel
som ikke-brille-bruger.

Den fås også i 10x36. Men jeg vil anbefale 8'eren.

mvh

John

Fra : N/A

Dato : 18-07-05 09:19

Fra : John

Dato : 18-07-05 09:19

On Mon, 18 Jul 2005 08:36:22 +0200, John <johnknuhtsenSP@Mail.dk>
wrote:

Hvad foregår her. Jeg snakker IKKE om Light sodavand !

Fra : John

Dato : 18-07-05 09:20

Fra : Thor

Dato : 28-07-05 12:51

> er en Nikon Sporter 8x36. Den er velegnet til en brille-bruger, såvel
> som ikke-brille-bruger.
>
> Den fås også i 10x36. Men jeg vil anbefale 8'eren.

Har selv en 8 x 36 - god kikkert til de penge.
10 x 36 var for levende til min smag/motorik.
Købt i Foto/C, - der kan pruttes om prisen, så du kan få den til 1700,-

mvh Thor

Fra : Stig Linander

Dato : 18-07-05 10:43

> Jeg er ny inden for fugle verdenen, kan i hjælpe med køb af kikkert.

Køb ALDRIG en kikkert uden at du har haft lejlighed til at holde den
i hånden og kigge i den. Hvad der ligger godt i hånden på person A,
ligger ikke nødvendigvis godt i hånden på person B. Bruger du
briller - er den til at holde ud at kigge i med briller? O.s.v.

Bor du i Københavnsområdet, så prøv www.naturbutikken.dk eller
www.sorgenfrifoto.dk, bor du i Nordjylland, så prøv www.2astro.dk
(klik "Kikkerter & tilbehør").

Mange hilsner,

Stig.
--
Stig Linander | Farum - Denmark | http://www.linander.dk/stig/
The Ophiuchan | 55d49'N 12d21'E | mail: "Who am I?" on Home Page

Fra : John

Dato : 18-07-05 12:57

On Mon, 18 Jul 2005 11:43:15 +0200, Stig Linander <no_reply@050718.dk>
wrote:

> [...]
>ligger ikke nødvendigvis godt i hånden på person B. Bruger du
>briller - er den til at holde ud at kigge i med briller? O.s.v.

Det er bestemt et vigtigt råd !

Ud at se igennem linserne. Se ikke igennem butiksvinduerne, - men få
lov at gå udenfor.

Så kan du senere evt. købe ind via en tilbuds-site, hvis du finder det
fordelagtigt nok.

mvh

John

Fra : ;o\)-max-

Dato : 19-07-05 01:00

"John"

> [...]
> lov at gå udenfor.
>
> Så kan du senere evt. købe ind via en tilbuds-site, hvis du finder det

Der skulle vel ikke være nogen der har hands on erfaring
med Canon's kikkerter med billedstabilisering, overvejer
at skaffe mig sådan een, men ingen jeg kender ved noget,
de siger alle sammen Leitz, Zeiss etc etc.. Så hvis nogen
her har haft sådan een i hånden.. stort tak..)-max-

Fra : John

Dato : 19-07-05 10:28

On Tue, 19 Jul 2005 01:59:41 +0200, ";o\)-max-" <ma22x3@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>de siger alle sammen Leitz, Zeiss etc etc.. Så hvis nogen
>her har haft sådan een i hånden.. stort tak..)-max-

Har ikke haft sådan een i hånden. Men jeg søgte lidt på nettet engang.
Iflg. min overbevisning er batteri-forbruget vel højt. Der skal
skiftes batteri tit !

Iøvrigt så jeg i går at Sorgenfri Foto har en 8x Canon stående. Så du
kan tage forbi og prøve den.

Prøv lige samtidig at lefle for lidt erfaring med forstørrelse. Jeg
ville da nok skyde efter en 12x, når nu der er stabilisering på.

mvh

John

Fra : ;o\)-max-

Dato : 19-07-05 11:38

"John"

> [...]
>
> Prøv lige samtidig at lefle for lidt erfaring med forstørrelse. Jeg
> ville da nok skyde efter en 12x, når nu der er stabilisering på.

Hvad med vægten je kan se Canons er lidt tungere end
de 7-800g nogle af 8x'erne ligger på, er det noget at
bekymre sig over.. Måske skal jeg bare bestille en og
se om det er noget.. Går ud fra at kikkerten fungerer
som en alm. kikkert når batteriet dør, så der er vel ikke
grund til den helt store panik, hvis det skulle ske langt
fra den nærmeste tank.. -max-

Fra : John

Dato : 19-07-05 12:41

On Tue, 19 Jul 2005 12:38:03 +0200, ";o\)-max-" <ma22x3@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>som en alm. kikkert når batteriet dør, så der er vel ikke
>grund til den helt store panik, hvis det skulle ske langt

Synes da ikke at du skal bestille det ubeset. Efter min mening er det
noget amerikansk lir, selv om canon er japansk.

Så hellere bestille en Minox 8-14x

http://www.minox.de/

vejer knap 900 gr. og prisen er med mws.

Har undersøgt, at den iøvrigt er udmærket til brillebærere. Synsfeltet
er mindre p.gr.a. zoomen. Men konstruktionen er klart mere handy end
Leicas.

mvh

John