IE fuldt vindue?
Fra : Lars Lindhard

Dato : 17-07-05 13:29

På et tidsunkt er der "sket noget" med min IE 6.0, så nu får jeg kun nogle
små gnidrede vinduer, når jeg åbner et link.

Jeg har prøvet at gøre dem større med firkanten oppe til højre, men det
virker kun på det aktuelle vindue.

Er der et sted, hvor jeg kan gøre denne instilling permanent.?

mvh
Lars

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-07-05 15:18

Lars Lindhard skrev:

>Jeg har prøvet at gøre dem større med firkanten oppe til højre, men det
>virker kun på det aktuelle vindue.

Du skal trække i siderne, ikke bruge maximerknappen.

Når du lukker, så bør IE huske den størrelse, du har givet
vinduet, evt. brug [Ctrl] samtidig med at du lukker vinduet.

Du risikerer dog, at det samme sker igen, hvis du havner på en
side, der vil bestemme størrelsen på din browser.
--
Knud

Fra : sniper_Nolight

Dato : 17-07-05 21:57

> Er der et sted, hvor jeg kan gøre denne instilling permanent.?

man kan med de fleste programmer og browsere højreklikke på det tilhørende
ikon og der vælge at vinduet skal åbne maksimeret og dermed fylde ud til
kanterne... hvis det er det du mener
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-07-05 22:19

sniper_Nolight skrev:

>man kan med de fleste programmer og browsere højreklikke på det tilhørende
>ikon og der vælge at vinduet skal åbne maksimeret og dermed fylde ud til
>kanterne... hvis det er det du mener

Hvordan vil du gøre det?

Vinduet ikke i maximeret tilstand, men »normal«, der så kan være
i samme størrelse som maximeret.
--
Knud

Fra : sniper_Nolight

Dato : 18-07-05 10:18

> Hvordan vil du gøre det?

som beskrevet

> Vinduet ikke i maximeret tilstand, men »normal«, der så kan være
> i samme størrelse som maximeret.

hvorfor så ikke bare maksimere? - det virker da umiddelbart mere effektivt
og vinduet er perfekt til skærmen.... undskyld hvis jeg misforstår dig - jeg
prøver ikke at mundhugges

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-07-05 13:07

sniper_Nolight skrev:

>hvorfor så ikke bare maksimere? - det virker da umiddelbart mere effektivt
>og vinduet er perfekt til skærmen.... undskyld hvis jeg misforstår dig - jeg
>prøver ikke at mundhugges

Fordi IE ikke kan huske et maximeret vindue, kun størrelsen på et
normal vindue, derfor.

Den vil så næste gang åbne i den størrelse et normal vindue har.
--
Knud

Fra : sniper_Nolight

Dato : 18-07-05 14:27

> Fordi IE ikke kan huske et maximeret vindue, kun størrelsen på et
> normal vindue, derfor.
>
> Den vil så næste gang åbne i den størrelse et normal vindue har.

hvis jeg højreklikker mit ie ikon og vælger normal og vælger en given
størrelse så husker windows det - men højreklikker jeg og vælger "åbn
maksimeret" så husker windows altså osse det og hele skærmen fyldes korrekt
ud og det mener jeg så er nemmere end at sidde og "rive" i kanterne - jeg
mener hvis man alligevel vil have vinduet så stort som muligt.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-07-05 15:46

sniper_Nolight skrev:

>hvis jeg højreklikker mit ie ikon og vælger normal og vælger en given
>størrelse så husker windows det - men højreklikker jeg og vælger "åbn
>maksimeret" så husker windows altså

Hvor har du fået en der hedder »Åbn maximeret« fra?

Har du installeret et tredjepartsprogram som IEmaximizer?
--
Knud

Fra : Benny Nissen

Dato : 18-07-05 16:05

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Hvor har du fået en der hedder »Åbn maximeret« fra?

Ikonet på skrivebordet eller i quicklaunch giver mulighed for at åbne
maximeret. Det er nok det han tænker på.

--
Benny Nissen

Fra : sniper_Nolight

Dato : 18-07-05 18:32

> Har du installeret et tredjepartsprogram som IEmaximizer?

nej - som Benny ganske rigtigt påpeger taler vi om 2 forskellige ting

jeg snakker om vinduer og programmer i windows generelt

jeg læste ikke lars' første indlæg ordentligt og det vil jeg da gerne
undskylde

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 18-07-05 16:12

sniper_Nolight skrev:

>man kan med de fleste programmer og browsere højreklikke på det tilhørende
>ikon og der vælge at vinduet skal åbne maksimeret og dermed fylde ud til
>kanterne...

Nytter ikke meget når det er link der gør det med størrelsen, åbn
maksimeret i den indstilling virker kun når man åbner via ikonet og ikke
på link der åbner nye vinduer

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ole C

Dato : 17-07-05 22:31

Lars Lindhard skrev blandt andet:

> [...]
> det virker kun på det aktuelle vindue.
>
> Er der et sted, hvor jeg kan gøre denne instilling permanent.?

Hent evt. "IE New Window Maximizer" her:
http://www.jiisoft.com/iemaximizer/

--
vh
Ole C