Billedgalleri / javascript (Nybegynder . .~
Fra : Tinna Jakobsen

Dato : 17-07-05 09:30

Jeg er ved at ændre mit billedgalleri på min hjemmeside.

http://www.paimonahs.dk/sider/galleri.htm
Linkene er nederst på siden (Som i kan se er siden ikke færdig)

Er totalt nybegynder i Javascript . . .
Og fandt en fejl takket være Allan Vebel, men der må være flere .
.
Nogen som kan se hvad det er ?

Har sat to link ind for neden : prøve 1 - prøve 2
Som i kan se er det lang fra færdigt, og det er kun det første
billede på begge sider jeg har fået til at virke men jeg har et
par problemer . . .

Prøve 1:
hvad betyder : ContentEdit',260,250 ?
Når jeg ændre str. bliver den ikke helt som jeg forventer
Jeg kan ikke få baggrunden på billedet til at være ligesom på
selve siden . . .
Og der kommer ingen tekst under billedet. . .

Prøve 2 :
Hvorfor kan jeg ikke få en teksten frem under billedet ?
Og igen baggrunden.

Har overvejet lidt om det er fordi at jeg bruger Firefox, men jeg
kan jo se det på andre sider . . .

Det skulle gerne ende med at se nogenlunde ud som på denne side:
http://www.kihamas.christiansfeld.tv/ og så se under
billedgalleri !

Vil i bruge den ene metode frem for den anden og hvorfor ?

Svar modtages med kyshånd

Tinna Jakobsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-07-05 16:30

Tinna Jakobsen <paimonahs@yahoo.dk> skrev:

> hvad betyder : ContentEdit',260,250?

ContentEdit er navnet (name) på det vindue du åbner, og
de 2 tal er størrelsen på vinduet.

function open_window(url,name,sizeX,sizeY)

> Når jeg ændre str. bliver den ikke helt som jeg forventer

Dit billede er 250 (sizeX) i bredden og 175 (sizeY) i højden,
og så skal der også være plads til en margen rundt om billedet.

> Jeg kan ikke få baggrunden på billedet til at være ligesom
> på selve siden

Det er fordi du peger direkte på billedet:

http://www.paimonahs.dk/billeder/galleri/lurifaks-isolde.gif

> Og der kommer ingen tekst under billedet. . .

For at du kan få baggrund og tekst i vinduet, skal du lave
en ny html-fil - her kan du lægge baggrunden, billedet og
teksten ind.

Prøv at eksperimentere lidt med:

.... og vend tilbage hvis noget driller!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Tinna Jakobsen