Stofa - hvad sker der? (Århus)
Fra : PH

Dato : 16-07-05 22:39

Vi tager lige de sidste dages glædelige meddelelser fra Stofanet:

-----
Dato: 13-07-2005 00:00
Forventes løst: Hurtigst muligt
Lokation: Hele landet

Beskrivelse:
Der er konstateret problemer med internet trafikken i store dele af landet.

Problemet undersøges i øjeblikket. Vi beklager ventetiden.
-----
Dato: 14-07-2005 10:37
Lokation: Århus.

Beskrivelse:
Der er i øjeblikket afbrydelse af StofaNet i dele af Århus.

Vi arbejder på sagen.

Med venlig hilsen
StofaNet drift
-----
Dato: 15-07-2005 11:05
Forventes løst: 15-07-2005 12:00
Lokation: Hele landet

Beskrivelse:
Der er i øjeblikket problemer med adgang til \'Mine Sider\' på
http://www.stofa.dk.

Vi har igangsat fejlretning og beklager de gener dette måtte medføre.

Med venlig hilsen
StofaNet drift
-----

Og i dag skal man som heldig Stofa kunde naturligvis ikke snydes. Netop nu
er det IGEN ikke muligt at komme på nettet (e-mail virker stadig). Denne
gang brød forbindelsen ned midt i en vinderhånd i et spil poker, men det kan
jo være ligegyldigt nu, for jeg har Stofanet, og så kan man jo ikke være
sikker på at nettet bare fungerer.

Er der muligheder for at skifte til en anden udbyder, eller er jeg bundet
til stofa når nu det er dem der leverer mit tv-signal (Banegårdsgade, 8000
Århus)?

Hvor ofte oplever i i øvrigt at jeres internet bryder ned?

PH,
der lige for tiden er godt og grundig træt af at være stofanet kunde.

Fra : Rander

Dato : 16-07-05 23:02

Sat, 16 Jul 2005 23:39:22 +0200 brugte PH 54 linier på at fortælle dette
til dk.edb.internet.udbydere:

>Er der muligheder for at skifte til en anden udbyder, eller er jeg bundet
>til stofa når nu det er dem der leverer mit tv-signal (Banegårdsgade, 8000
>Århus)?

Der skulle vel ikke være noget i vejen for at få en ADSL-linie hos en anden
leverandør?

>Hvor ofte oplever i i øvrigt at jeres internet bryder ned?

Jeg har haft CyberCity i ca. 1½ år, og jeg har kun oplevet det én gang -
strømafbrydelse på centralen. Det var fikset på en times tid.

http://rander.dk (temporarily down!)

Øl er beviset på at Gud elsker os vil vil have os til at være glade. (Benjamin Franklin)

Fra : Rudi Stegen

Dato : 17-07-05 01:08

Hej PH, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Er der muligheder for at skifte til en anden udbyder, eller er jeg
> bundet til stofa når nu det er dem der leverer mit tv-signal
> (Banegårdsgade, 8000 Århus)?

Du kan ikke få andet via kablet. Men som Rander siger, kan du da få
ADSL. Du kan endda vælge og vrage mellem TDC, Tele2/Tiscali og CC.
(Telia leverer vist endnu ikke her i området..?)

> Hvor ofte oplever i i øvrigt at jeres internet bryder ned?

Jeg har været opkoblet på Århus C med World Online/Tiscali/TiscaliTele2
(opkoblingen er den samme, uanset det nu er Tele2, der har købt det)
uafbrudt siden de startede i sommeren 2000.

Bortset fra enkelte planlagte afbrydelser (typisk lagt nogle minutter
eller et par timer midt på natten) pga. opgraderinger, udskiftninger
etc. har der i snit vel været en (bemærket) afbrydelse årlig.

Der kan i perioder være koks i meget hos dem men ikke opkoblingen. Den
styrer bare imponerende stabilt derudad.

--
Hygge fra Århus - Rudi