Problemer med PQI Smartmedia
Fra : Henning

Dato : 03-06-01 15:12

Jeg har købt et par 32M PQI-SmartMedia ramenheder.
Desværre kan mit kamera, Olympus C-1400XL ikke bruge dem? Forsøger jeg
at formatere kortet i kameraet, får jeg Card Error. Forsøger jeg at
formatere via Flash Path´en på PC, sker formateringen uden problemer -
men kortet kan stadig ikke bruges i kameraet. Prøver jeg efterfølgende
lægge filer over på kortet (igen via Flash Pathen), får jeg at vide,
at kortet er skrivebeskyttet?
Nogle ideer til, hvordan jeg gør det Olympus-anvendeligt?

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : John Haugaard

Dato : 03-06-01 19:00

"Henning" <ingen@email.tx> skrev i en meddelelse

Jeg tror, det er dit kamera, der ikke kan håndtere så store kort - har selv
haft samme problem med et Agfa E-photo 780 C.

John.

Fra : Henning

Dato : 03-06-01 22:02

On Sun, 3 Jun 2001 20:00:18 +0200, "John Haugaard"
<howie@post.tele.dk> wrote:

>"Henning" <ingen@email.tx> skrev i en meddelelse
>
>Jeg tror, det er dit kamera, der ikke kan håndtere så store kort - har selv
>haft samme problem med et Agfa E-photo 780 C.

Kameraet kan sagtens håndtere 32M - problemet er tilsyneladende, at
Olympus-kort er formateret i et specielt format

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Lars J.H

Dato : 03-06-01 22:18

On Sun, 03 Jun 2001 23:01:35 +0200, Henning <ingen@email.tx> wrote:

> Kameraet kan sagtens håndtere 32M - problemet er tilsyneladende, at
> Olympus-kort er formateret i et specielt format

Normalt vil Olympus kameraer uden videre kunne bruge SM kort af
ethvert fabrikat ( egen erfaring med adskillige mærker SM kort, herunder
to 32 Mb PQI kort )

Lige netop din kameramodel og 32 Mb kort er der en fodnote omkring på
Olympus' side. Noget med ikke at formatere SM-kort på computeren
men kun i kameraet, men jeg formoder at du startede med at prøve dem i
kameraet inden du formaterede dem i Flash Path'en.

http://www.olympus.dk/kompatibilitet.htm

--
mvh Lars J.H

Fra : Henning

Dato : 03-06-01 22:21

> [...]
>men kun i kameraet, men jeg formoder at du startede med at prøve dem i
>kameraet inden du formaterede dem i Flash Path'en.

Jeps, ovennævnte er jeg klar over. Jeg har også et C900, som laver
samme fejl
Normalt er der ikke problemer med at PC-formatere mine Olympus &
Fuji-kort.

Jeg har også fundet info om, at hvis du har en RIO MP3 afspiller,
findes der er utility-program som kan formatere kortet til
"Olympus-format" igen, hvis du har haft den i sådan en spille... Så
skal jeg bare finde en, der vil låne mig hans MP3-afspiller...

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Lars J.H

Dato : 03-06-01 22:58

On Sun, 03 Jun 2001 23:20:56 +0200, Henning <ingen@email.tx> wrote:

> Normalt er der ikke problemer med at PC-formatere mine Olympus &
> Fuji-kort.

Ok - jeg lagde bare mærke til at fodnoten specielt galdt C-1400XL
og netop 32 Mb kort. Kunne jo være du kunne have brugt det til noget.

> [...]
> "Olympus-format" igen, hvis du har haft den i sådan en spille... Så
> skal jeg bare finde en, der vil låne mig hans MP3-afspiller...

Ja, dette var oppe en del for 1 til 1 1/2 år siden, men mener at det dengang
kun kunne lade sig gøre med 8 og 16 Mb kort. Medmindre det er kommet en
ny utility kan du vist ikke gøre tricket med et 32 Mb kort.

Som du selv siger er dette beregnet til kort der er formateret i en
MP3-player og således har mistet den originale "foto"formatering.
Det burde dine jo ikke have mistet .... anyway, kom evt. med
et indlæg i denne tråd når du forsøgt tricket. Ret spændendene
om det lykkedes.

Evt. kan du jo overveje om forhandleren vil bytte dem. De skal jo
helst virke i kameraet lige ud æsken.

--
mvh Lars J.H

Fra : Henning

Dato : 03-06-01 23:24

>Evt. kan du jo overveje om forhandleren vil bytte dem. De skal jo
>helst virke i kameraet lige ud æsken.

Selvfølgelig - de er købt over nettet, så der er ingen problemer med
returnering. Han har også nogle Feiya-kort, som iflg. producentens
hjemmeside er kompatible med Olympus-kameraer. Men de er selvfølgelig
lidt dyrere, og butikken åbner først onsdag... Så indtil da vil jeg
prøve alt andet

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk