[MSSQL] SELECT INTO
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 16-07-05 17:29

Hej gruppe

Man kan med SELECT INTO kopiere data fra en tabel til en anden. Mit problem
i denne sammenhæng er, at MSSQL absolut vil oprette tabellen. Kan man ikke
komme udenom dette, så MSSQL blot opretter en ekstra post i target tabellen?

Jeg får følgende fejl:
Server: Msg 2714, Level 16, State 6, Line 1
There is already an object named 'Users_Backup' in the database.

Håber nogen kan få mig i den rigtige retning.

--
Mvh. Jesper

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-07-05 17:40

"Jesper Nielsen" wrote

> [...]
> problem i denne sammenhæng er, at MSSQL absolut vil oprette tabellen. Kan
> man ikke komme udenom dette, så MSSQL blot opretter en ekstra post i

By design

> Håber nogen kan få mig i den rigtige retning.

Kik på Insert i BOL

insert into t2 select * from t1

I din select statement kan du fedte med feltrækkefølge etc så tingene passer
sammen

- Peter

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 16-07-05 17:55

> insert into t2 select * from t1
>
> I din select statement kan du fedte med feltrækkefølge etc så tingene
> passer sammen

Tak, det var lige hvad jeg skulle bruge

--
Mvh. Jesper