selepudestol
Fra : Henriette

Dato : 30-12-00 16:28

Vi står for at skulle købe en selepudestol til vores datter. Vi er lidt i
tvivl om hvilke sikkerhedskrav der skal være til sådan en stol, men der er
måske nogen her i gruppen der har en mening om dette?

Hvad skal vi kigge efter?

--
Henriette
http://www.dejligeunger.dk

Fra : Brian Jensen

Dato : 30-12-00 18:36

"Henriette" <vester1@post.cybercity.dk> skrev:

>Vi står for at skulle købe en selepudestol til vores datter. Vi er lidt i

Hvor høj er din datter?

>tvivl om hvilke sikkerhedskrav der skal være til sådan en stol, men der er
>måske nogen her i gruppen der har en mening om dette?

Som alt andet sikkerhedsudstyr skal den være E-mærket.
Alternativt kan man selvfølgelig vælge at lade skråselen gå
bagom, men det er vist ikke lovligt? - Dette er imo også en
dårlig løsning, da hofteselen f.eks. kan resultere i at barnets
overkrop og hoved fortsætter fremad og ned ved f.eks. sammenstød,
hvorved barnet kan pådrage sig alvorlige kvæstelser på den måde.

>Hvad skal vi kigge efter?

Din datter skal være så stor at skråselen ikke ligger hen over
hendes hals.
Nogle bilmodeller kan regulere selehøjden[1] - kig i din
instruktionsbog.

[1] Vores bil kan desværre kun dette på forsæderne.
--
Mvh Brian Jensen

Fra : N/A

Dato : 30-12-00 21:34

Fra : EC.vte

Dato : 30-12-00 21:34

Hej Henriette,

Må jeg anbefale en Recaro stol. Vi har til vores tre børn prøvet mange
forskellige indtil vi fik anbefalet en recarostol. Den kan bruges fra 2 - 8
år da den kan justeres i højden.

Hilsen og godt nytår fra Elin

Fra : N/A

Dato : 31-12-00 13:12

Fra : N/A

Dato : 31-12-00 13:12

Fra : N/A

Dato : 31-12-00 13:12

Fra : John Sahl

Dato : 31-12-00 13:12

"Henriette" <vester1@post.cybercity.dk> wrote in message
> Hvorfor bliver du harm? For det første har du ingen indsigt i vores
økonomi,
> og kan ikke vide hvad vi har råd til eller ej.

Det er rigtigt, det var nu heller ikke lige dig eller jer jeg blev harm
på *S* Men mere sådan den generelle holdning jeg ser blandt en masse
forældre. Der er alt for mange der enten arver noget gammelt lort af en
stol, eller slet ikke spænder deres børn fast ;-(

> For det andet har jeg på intet tidspunkt givet udtryk for at jeg vil
lade
> sikkerheden stå på spil. Tværtimod....

My mistake, jeg blandede 2 tråde sammen, den her og en fra en anden
gruppe.

> Hvornår har jeg omtalt hvilken stol vi har kig på?

Ingen undskylder jeg at jeg har blandet 2 tråde sammen ;-(

> Den er under lavmålet...

Den var ikke blot under lavmålet, den var skudt helt ved siden af jeres
situation *S*

> Det eneste jeg siger er, at der absolut INGEN grund er til at købe det
> dyreste stol hvis en billigere stol er lige så sikker.

Og der i har du ret *S*

John Sahl, Webmaster på http://www.xdslinfo.dk
Julekonkurrencen er slut, se hvem der vandt...
Vi arbejder allerede på nye konkurrencer...
Skal du være vores næste præmiesponsor?

Fra : N/A

Dato : 01-01-01 17:05

Fra : EC.vte

Dato : 01-01-01 17:05

Hej Henriette,

som jeg skrev, så har vi prøvet mange selspudestole før vores Recaro. Og den
vinder suverent. Den kan indstilles på den bare passer på barnet. Den er
behagelig at sidde i (ret vigtigt). Det er kvalitet fra inderst til yderst.
Jo dyr er den, men kan også bruges i mange år. En rigtig god investering.
Elin