Spg om Sommerfugle cichlider
Fra : Test

Dato : 15-07-05 23:50

Jeg har et 250 liters og vil gerne satse lidt på sommerfugle cichileder
fremover. Hvad vil det passende antal være af denne fisk i et 250?

Tak for svar.

Fra : Jan F.

Dato : 16-07-05 03:39

"Test" <Test@test.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har et 250 liters og vil gerne satse lidt på sommerfugle cichileder
> fremover. Hvad vil det passende antal være af denne fisk i et 250?
2-3 par

Fra : HD

Dato : 16-07-05 13:26

Når du regner efter på 1 250 L akvarium og trækker sten, bundlag mm. fra er
der ca 200 L vand og for fiskens vedkommernde skal du regne med 1 cm fisk
pr. L. vand så se efter hvor store de bliver og regn efter det.
Hans D.

Fra : Peptid

Dato : 16-07-05 13:39

"HD" <hansdanielsson@hansd.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er der ca 200 L vand og for fiskens vedkommernde skal du regne med 1 cm
> fisk pr. L. vand så se efter hvor store de bliver og regn efter det.

Og det kan man alligevel ikke bruge til så meget. En 20 cm. stor fisk sviner
mere end 20 fisk på en cm. Når vi snakker cichlider og maller og lign. er
bundarealet en vigtig faktor. De fleste cichlider kræver et territorie, i
hvert fald når de yngler. 2 par sommerfuglcichlider vil være passende i et
250 l. (100x50x50) selv om de ikke er ret store . Men så er der også rigelig
plads til andre arter, f.eks tetraer og maller.
/Pep

Fra : Mikkel Munk

Dato : 16-07-05 14:01

At bruge "1 cm fisk pr 1 liter" reglen vedr cichlider er torske dumt! Regn
med 2 til 3 par, alt efter hvordan du indretter akvariet!

Mikkel

Fra : Brizz

Dato : 16-07-05 20:29

Test wrote:
> Jeg har et 250 liters og vil gerne satse lidt på sommerfugle cichileder
> fremover. Hvad vil det passende antal være af denne fisk i et 250?
>
> Tak for svar.

Hmm når jeg tænker sommerfugle cichlider tænker jeg sådan nogen små
nogen. Men når i siger de kan blive 20cm har i så ikke et link til dem
så man kan se dem.

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Pilost without fuel are pedestrians

Fra : Mikkel Munk

Dato : 16-07-05 20:04

Sommerfuglecichlider er nogle små nogle - ikke meget over 5 cm!

M.