Medion 8083 (MS-7048) bios update?
Fra : KH.

Dato : 15-07-05 23:33

Hej.

Jeg har Medion PC model 8083 med MS-7048 bundkort.

Hvad er den nyeste bios version? (link?) Jeg har søgt på Medion.com og
MSI.com uden resultat.

Mvh

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-05 00:09

Hej Kurt.

Velkommen i nyhedsgrupperne....

Hilsen Ivan

Fra : Hardy Laursen

Dato : 16-07-05 09:44

Hej Kurt !

Du får lige adressen her - http://www1.medion.com/dk/ - gå ind i Drive &
Opdatering, så burde du fin dem der. (:-{>>

Mvh.
Hardy Laursen

Denne e-mail er blevet kontrolleret for computervirus.

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-05 16:30

> Du får lige adressen her - http://www1.medion.com/dk/ - gå ind i Drive &
> Opdatering, så burde du fin dem der. (:-{>>
>
> Mvh.
> Hardy Laursen

Problemet er at medion har pillet en del valgmuligheder af biosen. Bl.a. kan
man ikke se temp. m.m.

Det må da findes en "reference-bios" til bundkortet? Altså en der ikke er
begrænset af Medions pillerier??? Det er jo trods alt et MSI bundkort....

Fra : Hans

Dato : 16-07-05 16:35

Ivan wrote:

> [...]
>
> Det må da findes en "reference-bios" til bundkortet? Altså en der
> ikke er begrænset af Medions pillerier??? Det er jo trods alt et MSI

Nej - Det er et OEM produkt fremstillet af MSI specielt til Medion. Du
finder ikke et bundkort hos MSI hvor bios'en kan bruges.

Har du prøvet med Everest Home edition, om den kan aflæse sensorerne på
bundkortet?

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-05 17:00

> Har du prøvet med Everest Home edition, om den kan aflæse sensorerne på
> bundkortet?
>
> Hans

Ja....det har vi prøvet. Virker fint nok. Men hvad har de ellers fjernet????

Bl.a. kan man jo heller ikke stille på fsb m.m. Kunne jo også være rart....

Fra : Hans

Dato : 16-07-05 17:21

Ivan wrote:

> Ja....det har vi prøvet. Virker fint nok. Men hvad har de ellers
> fjernet????
>
> Bl.a. kan man jo heller ikke stille på fsb m.m. Kunne jo også være
> rart....

Tjah - Du har købt en Medion og ganske som med Dells maskiner har du fået et
produkt som "er som den er". Det er så spørgsmålet om det er godt nok til
dig. At lede efter et bundkort hos MSI som tilsyneladende ligner dit, og så
prøve med dets bios, er stort set ligesom russisk roulette. Måske virker
det - Måske ikke.

Hans

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-05 17:30

> [...]
> dig. At lede efter et bundkort hos MSI som tilsyneladende ligner dit, og

> prøve med dets bios, er stort set ligesom russisk roulette. Måske virker

ja....det har du nok ret i.....

Fra : heltfin

Dato : 23-07-05 07:43

"KH." skrev d. 15-07-05 23:33 dette indlæg :
> [...]
>
> Jeg har Medion PC model 8083 med MS-7048 bundkort.
>
> Hvad er den nyeste bios version? (link?) Jeg har søgt på Medion.com og

Du har en MSI bundkort så gør det let hent MSI Live
Update.http://www.msi.com.tw/program/support/software/swr/spt_swr_list.p
hp?kind=1

http://www.kandu.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-05 15:22

> Du har en MSI bundkort så gør det let hent MSI Live
> Update.http://www.msi.com.tw/program/support/software/swr/spt_swr_list.p
> hp?kind=1

Er prøvet....men da bundkortet er specialfremstillet til Medion finder den
ikke rigtigt noget brugbart....desværre...