6670 headset vil ikke forsvinde - kører ly~
Fra : Peter Lindbo

Dato : 15-07-05 23:21

Helt ny 6670
har været ved Telecare 2 gange - afvist, da der er kommet een dråbe vand ned
i - men problemet var der før vandet
og funktionen på telefonen er ok bortset fra flg.

1: Når jeg forbinder mit DK2-U kabel mellem pc og mobil, forsvinder
headset-ikonet og jeg kan
ringe og tale med min mobil. Den står da i normal-mode.
2: Fjerner jeg DK2-U, kommer headset-ikonet tilbage og den indikerr lydløs.
Et opkald gør kun, at mobilen ringer, men jeg kan ikke kommunikere i
den.
3: Selve headset-adapteren er ok og virker
4: Jeg har forsøgt at fjerne SIM og memory i lang tid - men det hjælper
heller ikke.

et sjove er, at da jeg fik telefonen tilbage fra Telecare, virkede den
normalt.

efter at have installeret bluetooth og PC-suite og isat kablet, var den igen
med samme fejl.

Er der nogen der har oplevet det samme eller har du bare een god idee?????

--

Med Venlig Hilsen

Peter Lindbo
pli1@mail.dk

Fra : Jesper

Dato : 16-07-05 07:48

On Sat, 16 Jul 2005 00:21:16 +0200, Peter Lindbo wrote:

> [...]
> med samme fejl.
>
> Er der nogen der har oplevet det samme eller har du bare een god idee?????

Hvis jeg har forstået dig rigtigt, så "tror" telefonen at den har
headset på hele tiden uanset om dette rent faktisk er tilfældet -
undtagen når du har dit DKU-2 kabel tilsluttet?

Måden hvorpå telefonen finder ud af, om der er headset på
er ved at headsettet kortslutter to eller flere af kontakterne i
pop-porten (stikket nede i bunden af telefonen) på en bestemt
måde. Derfor er det nærliggende at formode, at dit problem ligger her.
Denne hypotese styrkes af, at DKU-2 kablet midlertidigt "kurerer"
problemet, for det kortslutter jo også nogle kontakter i pop-porten.

Så check stikket omhyggeligt. Er det snavset? Ser det ud som om, der
kunne være kortslutninger mellem en eller flere af kontakterne? De sidder
tæt sammen, så du skal nok have fat i en lup for at kunne se
mellemrummene ordentligt. Tør området af med en ren fnugfri klud.

Ser du noget snavs som sidder fast, prøv evt. at rense terminalerne
forsigtigt med en lille smule ikke-fedtende kontaktrens eller
isopropyl-alkohol på en vatpind.

Åh forresten - sluk telefonen inden du begynder at bikse rundt med
stikket.

Jesper

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 17-07-05 21:16

lø 16 jul 2005 12:21:16a satte Peter Lindbo sig på en taburet og skrev
følgende på et stykke vådt franskbrød:

> Helt ny 6670
> har været ved Telecare 2 gange - afvist, da der er kommet een dråbe
> vand ned i - men problemet var der før vandet
> og funktionen på telefonen er ok bortset fra flg.

Den har en korrtslutning. Den SKAL laves på værksted.
Du kan ikke seæv rette fejlen med mindre du er uddandet teknikker og har
forstand på elektronikarbejde.

> Det sjove er, at da jeg fik telefonen tilbage fra Telecare, virkede den
> normalt.
>
> efter at have installeret bluetooth og PC-suite og isat kablet, var
> den igen med samme fejl.

Det er et tilfælde. Måske er der en kortslutning der kan forsvinde hvis
mobilen adskildes men som så kommer tilbage når den er samlet. Det med
vandet kunne godt have udløst en fejl men hvis fejlen var der inden
vandet kan det ikke være vandet der har gjort det jo så min ide er at den
skal tilbage til rep med henvisning til at fejlen var der før vanddråben
kom ind i telefonen.

Steven