http_request?
Fra : Kasper Lindberg

Dato : 15-07-05 20:48

Hej NG

er det muligt i ASP at udskrive stien til den side som der efterspørges?
servervariablerne path_info og script_name er ikke hvad jeg søger

jeg skal bruge ovenstående, dels i min global.asa, og dels i mine egne
fejlsider.

i min global.asa vil jeg gerne hente den url som besøgende kommer til første
gang de besøger siden (session_onstart).

ved mine fejlsider henter jeg referer, som giver mig den side fejlen er på.
hvis jeg også kunne hente den side der efterspørges kan jeg lettere finde
det "ødelagte" link

det jeg søger er noget ala www.webcafe.dk/forkert/fil.asp

Jeg går ud fra at jeg skal have fat i en servervariabel, men hvilken?

/Kasper

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-07-05 21:29

Kasper Lindberg skrev:

> er det muligt i ASP at udskrive stien til den side som der
> efterspørges?

Hvis jeg forstår dig korrekt, er det du leder efter stien til en
ikke-eksisterende side. Det ligger i querystring til den side der
behandler 404-fejl.

Se evt. siderne her:
<http://www.4guysfromrolla.com/webtech/073100-1.shtml>
<http://www.4guysfromrolla.com/webtech/123000-1.shtml>

- eller prøv at google på
<http://www.google.dk/search?q=asp+custom+404>

> i min global.asa vil jeg gerne hente den url som besøgende
> kommer til første gang de besøger siden (session_onstart).

Den bør ligge i en normal servervariabel (SCRIPT_NAME, PATH_INFO
eller lignende).

> ved mine fejlsider henter jeg referer, som giver mig den side
> fejlen er på. hvis jeg også kunne hente den side der
> efterspørges kan jeg lettere finde det "ødelagte" link

Det er som nævnt en custom 404-side du skal have fat i.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kasper Lindberg

Dato : 15-07-05 23:10

> Hvis jeg forstår dig korrekt, er det du leder efter stien til en
> ikke-eksisterende side.

helt rigtigt

>Det ligger i querystring til den side der
> behandler 404-fejl.

når jeg åbner min 404-side med en "forkert" adresse (1vangede.dk/tets.html)
afvikles følgende kode:

query_string: <%=Request.ServerVariables("Query_String")%><br>
http_url: <%=Request.ServerVariables("http_url")%><br>
url: <%=Request.ServerVariables("url")%><br>
script_name: <%=Request.ServerVariables("script_name")%><br>
path_info: <%=Request.ServerVariables("Path_info")%><br>

og giver outputtet:

query_string:
http_url:
url: /fejldok/404.asp
script_name: /fejldok/404.asp
path_info: /fejldok/404.asp

forslag til hvad jeg gør galt er velkomne....
for jeg ved det kan lade sig gøre.

> Den bør ligge i en normal servervariabel (SCRIPT_NAME, PATH_INFO
> eller lignende).

rigtigt, Nu virker global.asa-delen
Jeg troede bare at script_name og path_info ville give mig "/global.asa".

/Kasper

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-07-05 22:09

Kasper Lindberg skrev:

> query_string:
> http_url:

> forslag til hvad jeg gør galt er velkomne....

Jeg kan se at din side ligger på en Apache-server. Noget tyder på
at den håndterer custom 404-sider anderledes end IIS.

Jeg ved ikke om du kan få fat i den adresse der fejler - prøv evt.
at google på apache+asp+custom+404
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kasper Lindberg

Dato : 18-07-05 11:29

> Jeg ved ikke om du kan få fat i den adresse der fejler - prøv evt.
> at google på apache+asp+custom+404

Jeg har fundet den servervariabel som jeg efterspurgte, men jeg kan kun
tilgå den igennem php
($_SERVER['REQUEST_URI'])
jeg prøvede med:

request.servervariables("request_uri")

men denne returnerede tom.

løsningen bliver nok at bruge fejlsider som 404.php og så kalde en Iframe
der afvikler asp-scriptet.
det er ikke en god løsning men det er den eneste jeg kan forestille mig

Jeg takker for din hjælp

/Kasper