shformatdrive
Fra : Nico de Jong

Dato : 15-07-05 14:47

Hej

Jeg har brug for at kunne formattere disketter i et Delphi program. Efter
nogen søgen har jeg fundet SHFORMATDRIVE, som ligger i SHELL32.
Kan nogen hjælpe mig med enten (1) at sige om der er en parameter der
svarer
til DOS' /U (unconditional) eller (2) om der findes en funktion der bare
bevidstløs formatterer en diskette?
Problemet jeg har nu, er at der kommer et vindue op hver gang, og det kan
jeg ikke bruge, da der i projektet er tale om at kunne masseformattere
v.h.a. en autoloader.

MvH

Nico

Fra : Ingolf

Dato : 16-07-05 12:32

"Nico de Jong" <first_name@FARUMDATA.DK> wrote in message
> [...]
> Problemet jeg har nu, er at der kommer et vindue op hver gang, og det kan
> jeg ikke bruge, da der i projektet er tale om at kunne masseformattere

Tag et kig her:
http://www.efg2.com/Lab/Library/Delphi/IO/DisksDrives.htm