Backup via script
Fra : Peter Nielsen

Dato : 15-07-05 13:15

Hej NG

Vi havde en lille episode igår aftes hvor jeg kom til at slette databasen på
både min computer og på serveren indenfor 2 min. (dont ask)...

Det vil vi egentlig gerne undgå sker igen fordi at det koster 500 kr at få
restored via wannafinds backup.. det er hvad de tager i timen.

Nu spørger jeg om man ikke kan lave et lille script som tjekker for den der
går ind på forsiden af vores site... om han er den første person den
pågældende dag... altså dvs at den første person der kommer ind på siden
efter kl 24 hver dag... så executer den et lille script som gør at den
kopier databasefilen til en anden backup mappe på serveren.

Kan nok godt selv lave det med at tjekke om personen er den første på siden
hver dag, men findes der noget kode hvor man kan flytte en mdb fil rundt på
en server... altså kopiere fra den ene mappe til den anden??

MVH
Peter Nielsen

Fra : Casper Bang

Dato : 15-07-05 13:26

> Kan nok godt selv lave det med at tjekke om personen er den første på
> siden hver dag, men findes der noget kode hvor man kan flytte en mdb fil
> rundt på en server... altså kopiere fra den ene mappe til den anden??

Google efter "FSO move file", og du finder ret hurtigt denne side:
http://www.rgagnon.com/wshdetails/wsh-0006.html

god fornøjelse med projektet :)