LiteOn brænder 12x10x32 på Soltek SL75-KAV
Fra : Johan Rasmussen

Dato : 03-06-01 14:44

Hej NG

Jeg har lige et lille problem. Jeg kan ikke få min nyerhvervede Liteon (LS38
firmware!) til at virke på mit SL75-KAV bundkort fra Soltek (jeg har også
testet den på et andet brundkort). Jeg har sat den
til master, og den sidder som det eneste drev på min secondary ide-port (jeg
har forsøgt mig med cable-select og forskellige andre kombinationer!)

Nogen ideer? Noget siger mig, at den er defekt.

Mvh. Johan Rasmussen

(fut til: dk.edb.hardware.bundkort, dk.edb.hardware.cd-rom)

Fra : Mit Navn Det Står Me~

Dato : 03-06-01 15:07

Hvis brænderen fungerer på et andet bundkort,så er det jo nok dit Soltek der
er defekt eller kan du tjekke i BIOS om begge IDE porte er
aktiveret....mener jeg.....

Johan Rasmussen <rasmussenjohan@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b1a3f28$0$4206$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Fra : Frej Leilund

Dato : 03-06-01 15:46

Johan Rasmussen <rasmussenjohan@hotmail.com> wrote in message
> Jeg har lige et lille problem. Jeg kan ikke få min nyerhvervede Liteon
(LS38
> firmware!) til at virke på mit SL75-KAV bundkort fra Soltek
> Nogen ideer? Noget siger mig, at den er defekt.

Har det samme (og her virker det perfekt),
hvad er det der ikke virker?
bliver drevet ikke fundet?
kan du ikke brænde? Og i så fald, har du husket at den _kun_ virker sammen
med den version af Nero der blev leveret med den?

vh Frej

Fra : Thomas Bowers

Dato : 03-06-01 21:31

"Frej Leilund" <frej@mail.dk> wrote in message

> [...]
> kan du ikke brænde? Og i så fald, har du husket at den _kun_ virker sammen
> med den version af Nero der blev leveret med den?

Hej Frej
Hvad mener du med at den kun virker, med den medfølgende version af Nero ?
Hilsen Thomas

Fra : Frej Leilund

Dato : 04-06-01 13:03

Thomas Bowers <Bowers@ostervold.dk> wrote in message

> Hej Frej
> Hvad mener du med at den kun virker, med den medfølgende version af Nero ?
> Hilsen Thomas

Huskede forkert, iflg. installations guide så Nero 5.0 (inkluderet) &
Adaptec 4.02d (ikke inkluderet).

Derudover Manualen (på cd) siger:

<klip>
Authoring software comes with the CD-RW drive. Your CD-RW drive can write
data only after the authoring software is installed.
</klip>

Men hvis brænderen virker med andet software er det jo bare godt.

Meningen med at skrive det var for at hjælpe, og den medfølgende cdbrænder
software, er nok nemmest at få til at virke korrekt.

vh Frej

Fra : Johan Rasmussen

Dato : 06-06-01 08:34

Hej alle

Tak for svarene! Problemet er ikke at bios ikke kan finde brænderen. Jeg kan
fint bruge den som et almindeligt cd-rom drev. Jeg har installeret hele
computeren med brænderen. Problemet er: når jeg bruger nero (den medfølgende
version) går brænderen i stå, når jeg sætter brændingen igang. Cd-rom drevet
starter og stopper bare (kan jeg høre). Processen kommer aldrig længere.
Efter ca. 1½ min siger brænderen, at jeg skal sætte en brændbar cd i
brænderen. Jeg har prøvet både med de medfølgende liteon cd'er samt BASF
cd'er. Ingen af dem virker. Brænderen kan ikke engang formatere en CD'RW
uden fejlmelding.

Mvh. Johan Rasmussen

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 08-06-01 09:38

Hvad kører du af operativ system? Jeg havde problemer med min Lite-On på
windows 2000, den virkede fint i en anden maskine. Jeg løste problemet ved
at downloade et fix fra Microsofts hjemmeside. (service pack 2 løser også
problemet)