Java menu, hvor jeg kan bruge billeder som~
Fra : Ukendt

Dato : 15-07-05 08:01

Hejsa Alle

Er ved at lave lidt på en side for en ven, og mangler et javascript til en
menu, der skal være vertikal, men kun med et menupunkt, som skal være et
billede, og når man så køre musen over skal den så liste punkerne op
nedenunder, og baggrunden for der der ruller ned skal jeg kunne lave med et
billede..
Det skal være et sort billede der faider ud i gennemsigtig.

Håber at i er med, grunden til at jeg ikke laver det selve rat min viden med
java er ret begrænset..

Mvh
Morten

Fra : Benny Nissen

Dato : 15-07-05 12:14

Juel wrote:

> Er ved at lave lidt på en side for en ven, og mangler et javascript til en

[snip]

> Håber at i er med, grunden til at jeg ikke laver det selve rat min viden med
> java er ret begrænset..

Aller først skal du lige beslutte dig for, om det skal være java eller
javascript. Det er to vidt forskellige ting.

--
Benny Nissen

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-05 12:48

> Aller først skal du lige beslutte dig for, om det skal være java eller
> javascript. Det er to vidt forskellige ting.

skal bare ha en menu, er ellers ligeglad..

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-07-05 13:23

Juel <xsnabelastarchild.dk> skrev:

> skal bare ha en menu, er ellers ligeglad..

Så skal det sikkert hverken være java eller javascript.
Prøv at søge efter en css-menu - der er masser af
muligheder - se:

http://www.google.dk/search?num=100&hl=da&q=menu+css&meta=lr%3Dlang_da

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-05 13:29

> Så skal det sikkert hverken være java eller javascript.
> Prøv at søge efter en css-menu - der er masser af
> muligheder - se:
>
> http://www.google.dk/search?num=100&hl=da&q=menu+css&meta=lr%3Dlang_da

ok så har jeg ikke formuleret mig klart nok.

Jeg vil gerne ha en menu, der f.eks. hedder biler, og når man kører musen
over "biler" så scroller der en menu ned, hvor baggrunden er et sort billede
der fader ud i gennemsigtig, og i den menu kan man så klikke på den man vil
vælge, det kan man ikke rigtigt lave med css...

Mvh
Morten

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-07-05 14:06

Juel <xsnabelastarchild.dk> skrev:

> det kan man ikke rigtigt lave med css

Det burde du kunne. Prøv at bladre lidt rundt på
http://www.webdesign101.dk/xhtml/navigation/cssmenuer.php

Alt kan faktisk gøres med css, se for eksempel
http://www.alistapart.com/d/imagemap/example2.html
og
http://csszengarden.com/

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Tomasz Otap

Dato : 16-07-05 09:29

Juel proclaimed as follows:
> [...]
> der fader ud i gennemsigtig, og i den menu kan man så klikke på den man vil
> vælge, det kan man ikke rigtigt lave med css...

Du vil blive overrasket over, hvor meget der kan laves med ren CSS. Prøv
at bladre gennem disse menuer:
http://www.stunicholls.myby.co.uk/menus/index.html

Check evt. Sliding Tabs menu eller Horizontal Sliding Menu...

Aequitas sequitur funera