Paging og fso
Fra : Lasse Skovsager

Dato : 14-07-05 22:57

Hejsa
Jeg har kreeret et galleri.
Billederne bliver hentet vha fso
Men 400+ billeder på en side er jo lidt mange

Hvordan får jeg lige delt siderne op efter x antal billeder?

pft og mvh

Lasse

Fra : Frontier

Dato : 15-07-05 09:17

Hejsa :)

On Thu, 14 Jul 2005 23:56:45 +0200, "Lasse Skovsager"
<lasse@skovsager.dk> wrote:

>Hejsa
>Jeg har kreeret et galleri.
>Billederne bliver hentet vha fso
>Men 400+ billeder på en side er jo lidt mange
>
>Hvordan får jeg lige delt siderne op efter x antal billeder?

Du kan jo starte med at indlæse alle filnavne i et array, sortere dem
alfabetisk og så vise dem derefter? 20 af gangen eller noget? (Gerne
thumb-nails/minibilleder)

Jeg fandt engang dette script i en nyhedsgruppe, og jeg giver det så
videre nu. Bemærk at det kan være nødvendig at overføre arrayet til en
midlertidig variabel for at kunne overføre hertil.

dim temp
temp=MitArray
temp=SorterAlfabetisk(temp)

Og så kan du ellers anvende temp som et sorteret array af MitArray.

Mvh,
Klaus Jakobsen

PS: hvis du savner et ASP classic komponent at lave thumbnails med, så
prøv at se på Google efter Gflax - har aldrig oplevet en grafisk
komponent der kunne tage så mange filformater. Og så er den gratis :)
Den kan både anvende fil I/O og streame direkte til klienten.

function SorterAlfabetisk(ArrayNavn)
   dim strHold
   dim bolContinue
   dim arrSortTemp, x
   bolContinue = true

   arrSortTemp = ArrayNavn
   do while bolContinue
    bolContinue = false
    for x = 0 to ubound(arrSortTemp)-1
    if lcase((arrSortTemp(x))>arrSortTemp(x+1)) then
    strHold = arrSortTemp(x)
    arrSortTemp(x)=arrSortTemp(x+1)
    arrSortTemp(x+1)=strHold
    bolContinue=true
    end if
    next
   loop
   SorterAlfabetisk = arrSortTemp
end function

Fra : Lasse Skovsager

Dato : 15-07-05 13:17

"Frontier" <spameater@trashcan.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bolContinue = false
> for x = 0 to ubound(arrSortTemp)-1
> if lcase((arrSortTemp(x))>arrSortTemp(x+1)) then

Mange tak
Jeg vil prøve at få det implementeret
Jeg AspJpeg fra Persits
Det er nu ogå ok til det brug jeg har