Skrighals
Fra : .J.S...

Dato : 14-07-05 21:49

Nogle forslag til hvad dette er for en filur :
http://home5.inet.tele.dk/joska/pics/skrighals1.jpg
http://home5.inet.tele.dk/joska/pics/skrighals2.jpg

Den synger meget kraftigt !

Jeg er ikke klar over om den er skadet eller det er normalt at halen har den
vinkel ?

mvh/JS

Fra : Gert Krabsen

Dato : 14-07-05 22:16

Thu, 14 Jul 2005 22:49:02 +0200, .J.S... <mr_nobody@nowhere.com> skrev:

> Nogle forslag til hvad dette er for en filur :
> http://home5.inet.tele.dk/joska/pics/skrighals1.jpg
> http://home5.inet.tele.dk/joska/pics/skrighals2.jpg

Det ligner en helt normal og sund gærdesmutte.

> Den synger meget kraftigt !

Ja. En utilfreds gærdesmutte kan ikke overhøres!

> Jeg er ikke klar over om den er skadet eller det er normalt at halen har
> den vinkel ?

Helt normalt.

Nyd synet af den herlige lille fætter.

mvh
Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : .J.S...

Dato : 14-07-05 23:07

"Gert Krabsen" <news@fjernkrabsenfjernes.dk> skrev i en meddelelse
newsstw9cjvz0p03yo@news.sunsite.auc.dk...

> Det ligner en helt normal og sund gærdesmutte.

Ah, ja nu er det jo nemt at se når jeg fandt siden i fuglebogen.
Hvis jeg da bare kunne finde hoved og hale i den bog, sad og stirrede på
sangerne, men der hører den åbentbart ikke under..

mvh/JS

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-07-05 00:18

> [...]
> Hvis jeg da bare kunne finde hoved og hale i den bog, sad og stirrede på
> sangerne, men der hører den åbentbart ikke under..

Det ved den bare ikke, så den synger alligevel. Med sin 1,5 cm krop (uden
fjer) frembringer den den kraftigste lyd, det er helt utroligt.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Anita Rasmussen

Dato : 16-07-05 11:22

Ja, det er en helt imponerende lille fulg. Vi har et par der hvert år har
rede i vores bambus på terrassen.

Venlig hilsen
Anita

Fra : Aksel.pe

Dato : 05-08-05 14:52

..J.S... wrote:

> [...]
> Hvis jeg da bare kunne finde hoved og hale i den bog, sad og stirrede på
> sangerne, men der hører den åbentbart ikke under..

Jeg er ikke så glad for, at du kalder den for skrighalsen!
Nuvel, den synger meget - og i det høje leje - men det er da en munter,
livsbekræftende sang. Vi er så heldige at have en både i forhaven og i
baghaven. Begge ynder at sidde helt til tops mens de lader sangen flyde
ud af næbbet. Det er da herligt. Også at betragte dem under
redebygningen, hvor de kommer flyvende i lav højde med næsten lige så
meget redemateriale, som de selv fylder. En spøjs lille fugl.
Kun solsorten bidrager mere til fuglesangen i haven
Aksel

Fra : .J.S...

Dato : 05-08-05 17:56

" Aksel.pe" <" Aksel.pe"@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> redemateriale, som de selv fylder. En spøjs lille fugl.
> Kun solsorten bidrager mere til fuglesangen i haven

Nå ja det refererer også mest til at den synger så utrolig kraftigt
Faktisk gik der noget tid inden jeg fik øje på den, troede den var større og
tættere på.

mvh/JS

Fra : Georg Tranholm

Dato : 15-07-05 16:19

Jamen det er jo en Gærdesmutte. Ses især tydeligt på billede nr. 2