Salg til Grønland (summasummarum)
Fra : Thomas VJ

Dato : 14-07-05 21:45

Hejsa,

Så har jeg fået den første ordre fra en Grønlandsk kunde.

Hvad skal jeg vide om dette?

Hvordan sætter jeg Summasummarum op, således at der ikke bliver beregnet
moms på ordren?

--
Mvh, Thomas VJ
http://www.dykkerteori.dk - lær teorien før du rejser ...

Fra : Nico de Jong

Dato : 15-07-05 06:51

"Thomas VJ" <forkertadresse@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> Så har jeg fået den første ordre fra en Grønlandsk kunde.
>
> Hvad skal jeg vide om dette?

Rent momsmæssigt betragtes Grønland (og Færøerne) som "salg til 3. lande",
hvilket indebærer at det skal opgives i rubrik C på momsangivelsen.
Jeg har separate salgskonti til rubrik B, C og "almindeligt" salg (DK), så
går udfyldelsen af momsangivelsen som en leg.
Husk at EU salg skal angives i Listesystemet, mens salg til 3. lande ikke
skal med i Liste.

Nico