Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
forældet check?
Fra : Mille

Dato : 14-07-05 18:51

Hej
Jeg fandt lige en check udstedt til mig, dateret d. 22/07-01. Er den
forældet eller kan jeg bare gå i banken med den?
Hilsen Mille

Fra : Knud Thomsen

Dato : 14-07-05 19:07

Den er jo lidt gammel - en check er rent juridisk kun gyldig i 3 uger,
så dine chancer er ikke store - men pr¸v det.
Du kan jo altid gå til udsteder og bede om en ny check.

Knud

Fra : Mille

Dato : 14-07-05 19:16

Tak for svaret, det vil jeg pr¸ve.
Mille

Fra : anders majland

Dato : 20-07-05 21:55

> Den er jo lidt gammel - en check er rent juridisk kun gyldig i 3 uger,
> så dine chancer er ikke store - men pr¸v det.
> Du kan jo altid gå til udsteder og bede om en ny check.
>
> Knud

Det er ikke n¸dvendigt (gider ikke lige komme med den lange udredning)- pr¸v
bare at inds¿tte den gamle check. Jeg har pr¸vet at en check jeg havde
udstedt f¸rst blev indl¸st mere end 5år efter at jeg havde udstedet den - på
det tidspunkt havde jeg glemt alt om den, og kontaktede da også banken for
at h¸re n¿rmere ...

Fra : Anonym

Dato : 21-07-05 03:37

> [...]
> det tidspunkt havde jeg glemt alt om den, og kontaktede da også banken for
Jeg havde et par check fra skattevaesenet og motorkontoret. Den ene var
kun een dag over, alligvel ville de ikke indloese den.... Maatte sende den
ind igen til henholdsvis skat og motor, og faa nye udstedt.

Fra : Mille

Dato : 21-07-05 17:23

"Anonym" <Anonym@none.se> skrev i en meddelelse

> [...]
> kun een dag over, alligvel ville de ikke indloese den.... Maatte sende den
> ind igen til henholdsvis skat og motor, og faa nye udstedt.

Jeg gik i banken med den, og de indløste den uden kommentarer. Er faktisk
ikke sikker på, hun overhovedet så på datoen, og jeg ville jo ikke sige
noget...... :)
Tak for jeres kommentarer

Hilsen Mille