Ameca Splendens
Fra : Jørgen

Dato : 14-07-05 15:38

Hej,

nogen her der har erfaring med disse, og ved hvor man evt. kan få fat i dem?

vh. Jørgen / 2500 Valby

Fra : Thomas B

Dato : 14-07-05 19:26

"Jørgen" <joesterg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> nogen her der har erfaring med disse, og ved hvor man evt. kan få fat i
> dem?
>
> vh. Jørgen / 2500 Valby

Det er ikke en fisk der er så nem at få fat i. Men prøv at opsøg en akvarie
forening i nærheden af dig Det kunne være at der måske var en i klubben der
havde arten. ellers prøv at kontakte http://www.poecilia.org . Jeg har arten
i et af mine akvarier. Det er en sjov ungefødene tandkarpe som yngler meget.
Den kan med stor fordel gå i havedam om sommeren. Den kan klare helt ned til
10 g.. Nu bor jeg i Aalborg det er noget langt væk fra dig. Du kunne sakkens
købe nogle stykker af mig.

Mvh. Thomas

Fra : Jørgen

Dato : 14-07-05 21:52

Thomas B wrote:
> [...]
> 10 g.. Nu bor jeg i Aalborg det er noget langt væk fra dig. Du kunne sakkens

Hej Thomas,

jeg har haft den tidligere, men måtte skille mig af med dem pga. deres
tendens til at nippe i rygfinnerne på mine pansermaller. Men du har helt
ret -jeg synes den var sjov at have, meget hårdfør og så er det bare
fantastisk at se en hun føde så store unger, overleve det og endda komme
i fin form derefter!

Jeg vil prøve med kontakten til Poecilia -tak for rådet!

vh. Jørgen

Fra : You Know Who

Dato : 15-07-05 11:40