technet 210
List komponent ala Outlook i Delphi
Fra : René Hjorth

Dato : 14-07-05 15:31

Hej,

Jeg håber at nyhedsgruppen er den rigtige:

I MS Outlook 2003 anvendes en "lækker" liste når man har valgt en
Postkasse - f.eks. Indbakken - den har en pæn overskift, hvert element
er 2 linier, den første line er klar, den efterfølgende er svag i
farmen.

Der kan grupperes på overskrift, grupper eller andet - og generelt har
listen stor informationsværdi.

Jeg kan "sagtens" lave sådan en liste med udgangspunkt i en TList
selv, men selvom den ikke er så kompleks, vil den stadig tage lang tid
at lave.

Så var det at jeg tænke at den måske fandtes i forvejen i Delphi, med
en særlig option jeg havde "overset", eller at den er at finde på
anden måde?

Eller et godt bibliotek stiller den til rådighed, eller...?

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 14-07-05 15:40

"René Hjorth" <rh@atreus.dk> wrote in message
> Jeg kan "sagtens" lave sådan en liste med udgangspunkt i en TList
> selv, men selvom den ikke er så kompleks, vil den stadig tage lang tid
> at lave.

TList er en ret simpel ikke-visuel komponent, så det er næppe den du tænker
på. Hvis du ikke får nogen svar her, så prøv i thirdpartytools på Borlands
nyheds-server.

hilsen
Uffe

Fra : René Hjorth

Dato : 14-07-05 15:55

On Thu, 14 Jul 2005 16:39:38 +0200, "Uffe Kousgaard" <oh@no.no> wrote:

>TList er en ret simpel ikke-visuel komponent, så det er næppe den du tænker
>på.

Tak for dit svar, men det var en slåfejl/tanketorsk fra min sæde - jeg
mente naturligvis en TListBox med en OnDrawItem event.

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 14-07-05 16:26

hej...

Denne her, er MEGET 'configurabel', og kan se meget forskelig ud.....

http://www.delphi-gems.com/VirtualTreeview/

her er et par screendumps.....
http://www.delphi-gems.com/VirtualTreeview/VTGallery.php

/finn

Fra : René Hjorth

Dato : 18-07-05 10:04

On Thu, 14 Jul 2005 17:25:39 +0200, Finn Bindeballe
<FinnB__ZAP__@post6.tele.dk.invalid> wrote:

>her er et par screendumps.....
>http://www.delphi-gems.com/VirtualTreeview/VTGallery.php

Tak skal du have - det er dog ikke lige det jeg søger, så jeg må prøve
at søge videre :)

Fra : Jørgen Højrup Christ~

Dato : 31-07-05 11:23

Hej

Prøv at se på QuantrumGrid fra DevExpress - den kan alt undtaget at lave
kaffe.

http://www.devexpress.com/Products/VCL/ExQuantumGrid/

jhc