GPS-lignende system ?
Fra : tommy olesen

Dato : 14-07-05 06:17

hej, hvilke muligheder har man hvis man på sin næste mobiltelefon gerne vil
ha et "GPS-lignende" system til at finde rundt med ( især mhp mobilmærke /
skærmopløsning / software-anvendelighed, osv ) ?

mvh, newbie

Fra : Jens Jensen

Dato : 14-07-05 07:30

"tommy olesen" <tommy.olesenNOSPAM@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ha et "GPS-lignende" system til at finde rundt med ( især mhp mobilmærke /
> skærmopløsning / software-anvendelighed, osv ) ?

De fleste smart telefoner kan det. F.eks. qtek2020 samt en masse andre.

Du skal dog stadig have modtageren i løs vægt, da de færreste har det
indbygget (jeg mener garmin havde nogle på et tidspunkt)

Så en qtek 2020 med en bluetooth gps modtager, samt et stor hukommelseskort
og et kort , f.eks. tomtom, så er du kørende.

Så har du telefon, gps, mp3, excel, word osv i en pakke.

Mvh Jens

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 14-07-05 10:41

"Jens Jensen" <iderig@fjerndettejubii.dk> wrote in message

> [...]
>
> Du skal dog stadig have modtageren i løs vægt, da de færreste har det
> indbygget (jeg mener garmin havde nogle på et tidspunkt)

En af de nye ipaqs har telefon og gps indbygget..

Fra : tommy olesen

Dato : 14-07-05 21:29

> En af de nye ipaqs har telefon og gps indbygget..

jeg mente også at fx nyere Nokia-mobiler havde eb pendant til noget der i
hvertfald mindede om GPS?

newbie

Fra : Jens Jensen

Dato : 15-07-05 06:51

> jeg mente også at fx nyere Nokia-mobiler havde eb pendant til noget der i
> hvertfald mindede om GPS?
>
> newbie

Nogle telefoner bruger det de kalder a-gps. Det tror jeg nok er en
triangulering af sendesignalerne fra din telefon, så man således kan skønne
hvor du er. Det er ikke så nøjagtigt som en gps og virker kun hvis du har
forbindelse til tre mobilsendemaster samtidig.

mvh Jens

Fra : tommy olesen

Dato : 15-07-05 07:07

ok, takker for hjælpen

newbie

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-05 16:56

Hej Jens, du er forkert på den. Vær lidt påpasselig med hvad du siger til
folk hvis du ikke er sikker i din sag! A-Gps står for Assisted GPS og det er
en RIGTIG GPS der desuden og så kan hente oplysninger fra sendemaster, det
gør at den faktisk er mere nøjagtig end en GPS du går ud og køber til bilen.
Nøjagtigheden er helt ned til 5-6 meter!

Tommy, du kan kigge efter en Motorola A920 opgraderet til A925 eller en
A925. Det er også en lille computer og der kan installeres et hav af
programmer på den. Mange er gratis versioner du kan finde på nettet.
www.wayfinder.com her kan du downloade en prøve version af et godt GPS
program med tale og alting.

Der er selvfølgelig andre programmer på markedet, brug google til at søge.

En brugt Motorola A92x står (desværre, jeg så gerne det var mere. hehehe) i
400 - 500 kr..

Den er af andre brugere testet til at fungere med et 1GB SD (secure digital)
kort.
Dog har Motorola kun opført 256Mb som kompatibelt.

Foruden GPS så har den også et hav af Multimedia muligheder og internet
muligheder. Du kan sågar installere QuickWord og QuickSheet på den, og bruge
office programmer i marken.

For slet ikke at tale om at se film på den. Det er muligt at få et program
der laver dine DVD film om så de passer til mobilen og du kan derved tage
dem med dig. Det samme gælder for Mp3 som også kan laves om til Mp4 så de
fylder mindre men har samme kvalitet. Den tager også Nokias 3GP format og
kan bruge Mp3 som ringetone.

Det er en fantastisk telefon som er kraftigt undervuderet!

Med venlig hilsen

Jan Johansson
4920 Søllested, Lolland