Tele2ADSL 512/512kbit regning
Fra : ST

Dato : 14-07-05 00:29

Jeg har netop i dag modtaget den første regning for Tele2ADSL,
efter overgangen fra Tiscali til Tele2.

Men regningen er desværre ikke så detaljeret som dem der tidligere blev
udsendt, for min 512/512kbit forbindelse opkræves jeg nu for perioen
1/7-30/9:

Tele2ADSL 512/512 = 576,52 kr
Business Service Basis = 240 kr

Ialt 1020,65 inkl moms, hvilket fint svarer til 3 * 340 kr pr mdr.

Business Service Basis går jeg ud fra svarer til ERHVERS BASIS jeg indtil
nu har haft som tilvalg. Men er den service nu noget alle nu har???

Tidligere betalte jeg også leje af min SOHO 77 router, hvilket pænt stod
seperat på regningen, nu er udstyr nok en fast del af prisen.

Ellers kører min forbindelse super godt.

Mvh
Torben

Fra : Giraf

Dato : 14-07-05 10:16

ST wrote:
> [...]
> seperat på regningen, nu er udstyr nok en fast del af prisen.
>
> Ellers kører min forbindelse super godt.

Jeg har også fåen en fed regning ind ad døren, men for en 3mbit
forbindelse kontra min 2mbit tiscali forbindelse... Får man en ekstra
mbit med i overførslen ?

Udover det så opsiger jeg snart min forbindelse, ikke fordi jeg er
utilfreds eller noget, men fordi vi har fået noget delt internet der
hvor jeg bor, som er _meget_ billigere og hurtigere. Hvor meget skal jeg
regne med at betale for min Cisco 677 router, hvis jeg ikke kan levere
den tilbage i samme stand som modtaget ? Jeg mener, jeg har jo åbnet for
pakken, kigget i manualen, sikkert også smidt tilhørende papæske væk,
bonger de en for sådan noget ?

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 14-07-05 10:59

> [...]
> tilbage i samme stand som modtaget ? Jeg mener, jeg har jo åbnet for
> pakken, kigget i manualen, sikkert også smidt tilhørende papæske væk,

Da jeg arbejdede med kundeservice for Tiscali, var følgende gældende:
http://www.tiscali.dk/help/adslplus/payment/article.jsp?content=142934

Jeg ved ikke, om Tele2 har ændret dem (så burde de jo også ændre priserne på
siden, så det har de nok ikke.)

--
Mvh. Jesper

Fra : Giraf

Dato : 14-07-05 13:17

Jesper Nielsen wrote:

> [...]
>
> Jeg ved ikke, om Tele2 har ændret dem (så burde de jo også ændre priserne på

Erstatning for bortkommen router (Cisco 677)    1495,00

Altså, så meget er sådan en sku da ikke værd ? :))

Kan den købes billigt et eller andet sted, i original indpakning, så jeg
kan spare nogle penge ?

Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 14-07-05 13:40

"Giraf" <jss@iee.dk> wrote in message

> Erstatning for bortkommen router (Cisco 677) 1495,00
>
> Altså, så meget er sådan en sku da ikke værd ? :))
>
> Kan den købes billigt et eller andet sted, i original indpakning, så jeg
> kan spare nogle penge ?

Øh, så meget skal du ikke betale.
En router der har været i brug og bare skal returneres koster ikke mere end
40-50 kr at sende med posten.
Husk at medsende alle ledninger osv der originalt var med, du kan
selvfølgelig ikke pakke den ind urørt, på samme måde som du jo heller ikke
kan returnere et urørt TV der går i stykker efter få ugers brug.
Mvh
Torben

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-07-05 17:39

"Giraf" <jss@iee.dk> skrev

> [...]
> den tilbage i samme stand som modtaget ? Jeg mener, jeg har jo åbnet for
> pakken, kigget i manualen, sikkert også smidt tilhørende papæske væk,

Nej, send den tilbage i en af de æsker, man køber på posthuset, så det ikke
ser alt for grimt ud. Dem bruger CC, og det må være godt nok. Bare den er i
brugbar stand med kabler osv, så er det ok. Manualen skifter de sikkert, jeg
kan ikke forestille mig, at de sender gamle og brugte papirer ud igen, det
er skisme en tand for povert...

Claus