ADSL uden fastnet telefon?
Fra : Tine & Thomas

Dato : 13-07-05 23:06

Davs.

Undskyld hvis dette har været diskuteret før, men jeg kan ikke umiddelbart
se noget om emnet tilbage i gruppen....

Er der nogen som tilbyder ADSL uden man er tvangtindlagt til at have en
F**KING dyr telefon hængende på væggen?

Jeg har ADSL ved TDC nu, og bruger for MAX 3kr og 75 øre teletid i fastnet
telefonen om måneden!
Så den skal væk!!!

Kan den komme det?

/Thomas

Fra : Hans

Dato : 13-07-05 23:45

Tine & Thomas wrote:
> Davs.
>
> Undskyld hvis dette har været diskuteret før, men jeg kan ikke
> umiddelbart se noget om emnet tilbage i gruppen....

Det er nok fordi det her er den forkerte gruppe.

Prøv i news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl

Hans

Fra : Jakob

Dato : 14-07-05 12:00

In article <42d59061$0$71003$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
tineogthomas@os.dk says...

den skal væk!!!

> Kan den komme det?

Det kan den nok snart. Der er lige kommet en dom der tvinger teledk til
at stoppe med at kræve telefonlinie betalt for at have adsl. Mener de
bliver tvunget til at nedsætte "linieabonnementet" fra 120 kr om måneden
til noget der ligner 40, så hvis ikke de andre udbydere kollektivt
beslutter at indkassere det beløb selv, så skulle det snart være muligt.

Jeg vil mene at domme også må tvinge teleDK til at oprette uden tlf
abonnement, men så finder de nok bare på nogle andre gebyrer, de er jo
ret kreative på den klamme måde.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 14-07-05 21:09

Hej

Jakob <no@mail.com> wrote:

>den skal væk!!!

>Det kan den nok snart. Der er lige kommet en dom der tvinger teledk til
>at stoppe med at kræve telefonlinie betalt for at have adsl....

Der var nu ikke tale om en dom, men derimod et oplæg fra Telestyrelsen,
og dette er nu sendt ud til høring i telebrancen, og når det først har
været igennem vridemaskinen dér, skal der tages stilling...

Men, bliv ikke spor forbavset hvis det ikke blir' til noget !, TDC er
nærmest en stat i staten, stort set urørlig når de "smører" de rigtige
steder.

--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : rEh

Dato : 14-07-05 21:21

"Ole Rasmussen" <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men, bliv ikke spor forbavset hvis det ikke blir' til noget !, TDC er
> nærmest en stat i staten, stort set urørlig når de "smører" de rigtige

dommen er vel ikke kommet endnu.
sker efter sigende ikke noget i år.

Fra : Hauge

Dato : 14-07-05 21:30

Ole Rasmussen wrote:
> Men, bliv ikke spor forbavset hvis det ikke blir' til noget !, TDC er
> nærmest en stat i staten, stort set urørlig når de "smører" de rigtige
> steder.

Så grav selv nye kabler ned, eller få nogen til at gøre det, så kan man jo
få det som man vil !

/Hauge

Fra : Jakob

Dato : 14-07-05 22:17

In article <2ahdd1l0ohaivor4ja8jjh7bl3afnd0ba0@130.225.247.90>,
newsfeeds@FJERN.melby-online.dk says...

> Der var nu ikke tale om en dom, men derimod et oplæg fra Telestyrelsen,
> og dette er nu sendt ud til høring i telebrancen, og når det først har
> været igennem vridemaskinen dér, skal der tages stilling...

Ahh pis så har jeg misforstået det. Jeg var ellers lige så glad, har
længe været møgforarget over at de kan tillade sig det bondefangeri. Det
er ufatteligt at det er gået indtil nu. Man skal være mere ind
almindelig naiv for at købe deres pseudotekniske argumenter om at en
telefon har noget med adsl at gøre.

> Men, bliv ikke spor forbavset hvis det ikke blir' til noget !, TDC er
> nærmest en stat i staten, stort set urørlig når de "smører" de rigtige
> steder.

Det skulle desværre heller ikke undre mig, det er vel heller ikke helt
tilfældigt at der sidder en tidligere toppolitiker i spidsen, det
hjælper nok.

Men håber virkelig det bliver implementeret for det andet er simpelthen
noget svineri efter min mening.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jan Larsen

Dato : 14-07-05 18:33

Hej.

Cybercity

Med Venlig Hilsen

Jan Larsen

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 14-07-05 19:45

Tine & Thomas wrote:
[...]
> [...]
> F**KING dyr telefon hængende på væggen?
>
> Jeg har ADSL ved TDC nu, og bruger for MAX 3kr og 75 øre teletid i fastnet

Kontakt Cybercity, og spørg dem. De skal have din fysiske
adresse og dit nuværende telefonnummer, så kan de svare dig.

Og som andre har gjort dig opmærksom på, så hører dit
spørgsmål retteligen hjemme i dk.edb.internet.udbydere.xdsl
og ikke herinde.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : TBC

Dato : 15-07-05 03:56

"Tine & Thomas" <tineogthomas@os.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> F**KING dyr telefon hængende på væggen?
>
> Jeg har ADSL ved TDC nu, og bruger for MAX 3kr og 75 øre teletid i fastnet

Det har den længe kunnet!

jeg har selv haft ADSL og kabel-modem uden PSTN telefon igennem årerne siden
1998 (nøjedes med mobil, og det seneste 1-2 år supleret af IP-telefoni)

Hvis CyberCity eller tiscali har deres eget ydstyr på din lokale central,
vil du kunne få ADSL uden fastnettelefon igennem dem.

Alternativt kunne du kigge på kabelmodem løsninger hvis du har kabel-tv. Jeg
har selv meget gode erfaringer med Webspeed som er min nuværende
forbindelse.

TBC