DNS-fejl?
Fra : Neil Southwood

Dato : 13-07-05 22:38

Sær periodisk fejl:

En enkelt maskine på LAN kan altid få adgang til en bestemt URL. Alle andre
maskiner har for det meste problemer med at få adgang til www.unicef.dk.
en god dag virker det dog.

Standard Win 2003 server med lokal DNS som primær.

Nogen der har oplevet lignende? Nogen anelse om eventuel løsning?

--
Go on punk - make my day!

Fra : Anon

Dato : 13-07-05 23:23

Neil Southwood wrote:
> En enkelt maskine på LAN kan altid få adgang til en bestemt URL. Alle
> andre maskiner har for det meste problemer med at få adgang til
> www.unicef.dk. På en god dag virker det dog.

Adgang = at slå navnet op eller at kunne åbne siden i en browser?

Anon

Fra : Neil Southwood

Dato : 13-07-05 23:57

In news:db4488$2acc$1@gnd.k-net.dk,
Anon <invalid@invalid.invalid> typed:

> Adgang = at slå navnet op eller at kunne åbne siden i en browser?

Åbne siden. Undskyld uklarheden.

--
Go on punk - make my day!

Fra : Anon

Dato : 14-07-05 10:34

Neil Southwood wrote:
> Åbne siden. Undskyld uklarheden.

Der er vel masser af steder at kigge - og problemet er vel ikke
nødvendigvis ikke et DNS-problem (i hvert fald ud fra de oplysninger som
du har givet):

* Er DNS opsat ens på maskinerne?
* Svares der ens på DNS-forespørgsler fra maskinerne for den givne adresse?
* Hvad giver DNS forespørgsler eksekveret på serveren?
* Bruges der http-proxy? Er opsætningen ens for alle maskinerne?
* Hvis DNS giver det rigtige svar og der ikke bruges http-proxy: kan du
hente siden "manuelt", dvs. uden brug af browser?
* ...

Anon

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-07-05 09:54

"Neil Southwood" <neil.southwood@fjern.mail.dk> crashed Echelon writing

> Nogen der har oplevet lignende? Nogen anelse om eventuel løsning?

Hvad siger en nslookup når problemet eksisterer?

--
Bjarke Andersen

Fra : Neil Southwood

Dato : 14-07-05 23:04

In news:Xns96936EDD6698Dbjoegdk@130.225.247.90,
Bjarke Andersen <usenet@*spammer*bjoeg.dk> typed:
> "Neil Southwood" <neil.southwood@fjern.mail.dk> crashed Echelon
> writing news:42d5899b$0$158$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Hvad siger en nslookup når problemet eksisterer?

Intet fornuftigt, men det gør den nu heller ikke når det virker. Desværre er
jeg kommet i kløerne på sådan en lille ubehagelig serverkonge, som finder
det under sin værdighed at løse problemer for brugerne, og han har åbenbart
fusket med en eller anden form for blokering, så man ikke selv kan gøre
noget ved problemet.

--
Go on punk - make my day!

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-05 18:16

Neil Southwood wrote:
> [...]
> brugerne, og han har åbenbart fusket med en eller anden form for
> blokering, så man ikke selv kan gøre noget ved problemet.

Håb på at han ikke låner inspiration fra BOFH.

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk