Pippi's hest hmmmm
Fra : Mike

Dato : 27-12-00 15:33

Lige et underligt spørgsmål.

Er der nogen der ved hvad Pippi's hest hedder på dansk ??

Helst pr e-mail, men også gerne her.

Remove one nospam in E-mail

Fra : Snella

Dato : 27-12-00 17:41

jeg tror at Pippis hest heder lille gubben.

mvh
Lill

Fra : Mike

Dato : 27-12-00 18:38

On Wed, 27 Dec 2000 17:40:45 +0100, "Snella"
<lill.pedersen@mail.tele.dk> wrote:

> jeg tror at Pippis hest heder lille gubben.
>
>mvh
>Lill

Jammen var det ikke det Svenske navn til den ?
Har den overhovede et dansk navn ?

Remove one nospam in E-mail

Fra : Gert Philipsen

Dato : 28-12-00 08:20

Snella <lill.pedersen@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:92d68g$cnl$1@news.inet.tele.dk...
> jeg tror at Pippis hest heder lille gubben.

Det tror jeg ikke. Det har Pippi nok bare kaldt den - lidt ligesom når vi
siger 'lille ven! e.l.

Jeg tror faktisk ikke, at hesten er navngivet!

Gert Philipsen
Brug ikke din tid nu, til at fortryde hvad du brugte din tid i går til.

Fra : Mike

Dato : 28-12-00 15:04

On Thu, 28 Dec 2000 07:19:31 GMT, "Gert Philipsen" <gert@begavet.dk>
wrote:

> [...]
>siger 'lille ven! e.l.
>
>Jeg tror faktisk ikke, at hesten er navngivet!

Jamen det lyder usansynligt.
I de fleste børnebøger er ALT levende jo næsten navngivet.
Er det virkelig lykkes os at finde untagelsen der bekræfter reglen ?

Remove one nospam in E-mail

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 28-12-00 17:28

Mike <mike@nospam.nospam.dk> wrote:

>Jamen det lyder usansynligt.
>I de fleste børnebøger er ALT levende jo næsten navngivet.
>Er det virkelig lykkes os at finde untagelsen der bekræfter reglen ?

http://balbib.balk.dk/kidnet/cgi/showmsg/sb0396/584

Citat:

Spørgsmål:
Hvad hedder Pippi Langstrømpes hest ????

Svar:

Hej Christian.
Pippis hest hedder ikke noget i bøgerne. Den gør
det måske i filmen, men det har jeg ikke mulighed
for ar slå efter.
Venlig hilsen,
Karen

Citat slut.
--
Svend Olaf

Fra : Blue

Dato : 14-01-01 13:40

Ifølge den seneste reklamebrochure fra Kvickly hedder den Gubben.

--
Fra Katja