Uventet linjeskift ved anvendelse af div-t~
Fra : Finn

Dato : 13-07-05 11:10

Når jeg anvender nedestående kode får jeg et uventet linjeskiftet mellem de
to records.
Tanken er at mit div sætter dem som kolonner.

Budgetansvarlig:. Navn Forhandler: Navn

Response.Write "<div class=k1>Budgetansvarlig: " & rs("budgetansvarlig")
&"</div>"
Response.write "<div class=k2>Forhandler: " & rs("leverandørforhandler")
&"</div>"

Min scss-tyle:

..k1{
margin-left:20px;
width:400px;
background:#eeeeff;
}

..k2{
margin-left:355px;
width:400px;
background:#eeeeff;
}

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-07-05 11:47

Finn skrev:

> Når jeg anvender nedestående kode får jeg et uventet linjeskiftet mellem de
> to records.

Div-elementet er et blok-element - og genererer derfor linjeskift før og
efter, medmindre man beder om noget andet.

> Tanken er at mit div sætter dem som kolonner.

Hvis du vil have tabel-kolonner - forstået sådan at du har data med
samhørighed både rækkevis og kolonnevis - bør du benytte en tabel.

Hvis du bare vil dele siden op i to lodrette felter, kan du enten
benytte float eller positionering.

Se evt. <http://html.dk/tutorials/css/lektion13.asp> og
<http://html.dk/tutorials/css/lektion14.asp>

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Finn

Dato : 14-07-05 14:30

> Finn skrev:
> Hvis du bare vil dele siden op i to lodrette felter, kan du enten
> benytte float eller positionering.

Takker...fandt på at bruge <span> tag. Det gav den effekt jeg ønskede