Visuel cognition
Fra : Per Madsen

Dato : 13-07-05 09:13

Har lige et link I skal prøve...I skal tælle hvor mange gange folkene,
der har hvide trøjer på afleverer basketbolden...hvor mange gange gør de
det...dem i hvidt!...Hvor mange kommer I op på:

http://viscog.beckman.uiuc.edu/grafs/demos/15.html

--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.dk

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 13-07-05 09:21

> I skal tælle hvor mange gange folkene,
> der har hvide trøjer på afleverer basketbolden...

Fik først 14 men så at der var noget galt, da den forkerte pludselig havde
bolden. I andet forsøg så jeg 15 afleveringer hvor den ene var hurtig og
skjult. Hvor mange afleveringer var der? Har jeg vundet noget?

Fra : Per Madsen

Dato : 13-07-05 09:45

Jakob Nielsen <jni@mail.no> wrote:

> Fik først 14 men så at der var noget galt, da den forkerte pludselig havde
> bolden. I andet forsøg så jeg 15 afleveringer hvor den ene var hurtig og
> skjult. Hvor mange afleveringer var der? Har jeg vundet noget?

Nu skal du gå herhen:

http://www.ecotox.dk/derpaa.html

--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.dk

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 13-07-05 10:08

> Nu skal du gå herhen:
>
> http://www.ecotox.dk/derpaa.html

Er pointen den der fyr i abekostume? Den så jeg også før, men regnede med at
den bare var for at distrahere. Er der noget andet som jeg ikke spottede?

Fra : Per Madsen

Dato : 13-07-05 10:42

> Er pointen den der fyr i abekostume? Den så jeg også før, men regnede med at
> den bare var for at distrahere. Er der noget andet som jeg ikke spottede?

ja,- det var det med aben...jeg var selv så koncentreret om at tælle, at
jeg ikke spottede den...
--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.dk

Fra : LR

Dato : 13-07-05 11:05

> Er pointen den der fyr i abekostume? Den så jeg også før, men regnede med
> at den bare var for at distrahere. Er der noget andet som jeg ikke
> spottede?

Øv hvor er du kedelig

Det er meningen, man slet ikke skal få øje på den.

Lasse

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 13-07-05 11:22

> Det er meningen, man slet ikke skal få øje på den.

It takes a monkey to know one.
Måske derfor jeg som 31årig stadig lystigt kravler i træer

Fra : Jens Peter Rosenkvis~

Dato : 13-07-05 17:24

LR wrote:

> Øv hvor er du kedelig
>
> Det er meningen, man slet ikke skal få øje på den.

Fik det til femten og bemærkede aben første gang. Troede også, at det
var for at distrahere.

Fra : Holst

Dato : 13-07-05 10:02

Per Madsen wrote:

> [...]
> der har hvide trøjer på afleverer basketbolden...hvor mange gange gør de
> det...dem i hvidt!...Hvor mange kommer I op på:

Ja, den er meget sjov. Har været postet tidligere i denne gruppe tror
jeg, for jeg har set den tidligere.

Fra : Kim Jensen

Dato : 13-07-05 12:16

> I skal tælle hvor mange gange folkene, der har hvide trøjer på afleverer basketbolden
> http://viscog.beckman.uiuc.edu/grafs/demos/15.html

SPOILER-space ....

Nu havde jeg allerede en idé om, hvad det drejede sig om da jeg læste
at det var basketball-spillere. Jeg så nemlig en udsendelse på TV for
ikke så lang tid siden, hvor et tilsvarende klip blev vist. Jeg
opdagede derfor denne gang (ja, da jeg så det på TV blev jeg også
snydt så det drev at der pludselig er en ekstra - temmeligt
indiskret - "mand" på banen

Tankevækkende er det dog, hvor helt utroligt vores syn fungerer og
hvor lidt vi rent faktisk kan koncentrere os om og opfatte på én
gang.

mvh
Kim Jensen

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 13-07-05 12:43

13.

Fra : HMH

Dato : 13-07-05 17:28

Hej Per

Har du ikke andet at få tiden til at gå med??

MVH
Henrik/Odense

Fra : Per Madsen

Dato : 13-07-05 17:41

HMH <hhestbechrouladea@oohay.dk> wrote:

> Hej Per
>
> Har du ikke andet at få tiden til at gå med??
>
> MVH
> Henrik/Odense

Er det Henrik Hestbech fra SDU?

--