Software til at se MB
Fra : Lars

Dato : 13-07-05 07:33

Hej

Findes der et freeware program så man kan se hvor meget man downloader i
løbet af måned.

Det skal bruges til at se om det bedre kan betale sig for mig at vælge en af
de billiger løsninger hvor der er begrænsning på antal MB.

mvh

Lars

Fra : OnOne

Dato : 13-07-05 07:42

On Wed, 13 Jul 2005 08:32:58 +0200, "Lars" <spam@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
>
>Det skal bruges til at se om det bedre kan betale sig for mig at vælge en af
>de billiger løsninger hvor der er begrænsning på antal MB.

jeps ............ NetStat Live fra AnalogX

http://www.analogx.com/contents/download/network/nsl.htm

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-07-05 08:18

"Lars" <spam@tele2adsl.dk> skrev

> Findes der et freeware program så man kan se hvor meget man downloader i
> løbet af måned.

tucows.cybercity.dk

Der er masser af den slags.

Claus

Fra : Jakob Bohm

Dato : 13-07-05 19:39

> [...]

> en af
> de billiger løsninger hvor der er begrænsning på antal MB.

Hvis du har en router e.l. kan du ofte se en statistik i routerens
interface. Du skal bare lige checke i hvilke tilfælde den nulstilles
og så huske at aflæse inden.

Typisk står statistikken i "status" for wan, atm, ppp eller anden form for
"netkort" i routeren.

Der findes også sådan en tæller i Windows (og andet OS) hvor du for din
"forbindelse" kan se hvor mange bytes der er sendt og modtaget. Igen skal
du bare huske at skrive tallet ned før/efter de ting der kan få den til
at nulstille tælleren.

I nyere Windowsversioner går man ind under "Forbindelser", højreklikker
på forbindelsen og vælger status. Hvis man har sat kryds ved at vise ikon
i tray kan bare dobbeltklikke på den i stedet.

På Linux logger man ind som root og taster f.eks.
# ifconfig eth0
Så står tallene nok så nydeligt både i pakker og bytes (sammen med
andre tal du ikke skal bruge denne gang)

Uanset hvad du gør, så brug noget der tæller ALT med, og så tæt på
den fysiske forbindelse som muligt. Ellers risikerer du ikke at
tælle det hele med og få dig en grim overraskelse når taxameteret
begynder at tikke.

m.v.h.

Jakob Bøhm

--