Postnumre
Fra : Dyl

Dato : 12-07-05 20:32

Findes der et sted hvor man - gratis - kan hente en database/tabel med alle
by og postnumre i Danmark? Mener at Postdanmark havde det på et tidspukt,
men det er måske meget længe siden, da jeg ikke kan finde det igen...

/Bjarne (Dyl)

Fra : Dj Uncas

Dato : 12-07-05 20:57

"Dyl" <zsdf@de.de> skrev i en meddelelse
> [...]
> alle by og postnumre i Danmark? Mener at Postdanmark havde det på et
> tidspukt, men det er måske meget længe siden, da jeg ikke kan finde det

Jeg har et dump af en MySql tabel med dem i, hvis det kan bruges?

Fra : pepss

Dato : 12-07-05 21:15

"Dj Uncas" skrev

> "Dyl"

> Jeg har et dump af en MySql tabel med dem i, hvis det kan bruges?

det kunne jeg da godt!

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Dj Uncas

Dato : 12-07-05 21:51

"pepss" <olefriis@privat.invalid> skrev i en meddelelse

> "Dj Uncas" skrev

> det kunne jeg da godt!

I kan begge to (DYL og pepps, og selvfølgelig andre interesserede) hente den
herfra: www.aoa.dk/test/postnumre.sql

Go' fornøjelse

Fra : Dj Uncas

Dato : 12-07-05 22:58

Det kunne man ikke.. Så se her: www.aoa.dk/test/postnumre.txt

Fra : pepss

Dato : 13-07-05 16:34

"Dj Uncas" skrev

> Det kunne man ikke.. Så se her: www.aoa.dk/test/postnumre.txt

du skal ha mange tak!

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-07-05 21:35

Dyl skrev:

> Findes der et sted hvor man - gratis - kan hente en
> database/tabel med alle by og postnumre i Danmark? Mener at
> Postdanmark havde det på et tidspukt,

- det har de stadig, men siden er gemt godt væk.

Fra forsiden skal man under "Find postnummeret" først vælge
"Hjælp", og dernæst "Mere info". Bag disse noget ulogiske
betegnelser gemmer sig så forskellige muligheder for at hente
postnumre.

Man kan også bare bruge linket herunder:
<http://www.postdanmark.dk/iis/postnumre/postnr.xls>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Søren Reinke

Dato : 13-07-05 08:20

"Dyl" <zsdf@de.de> wrote in message
> [...]
> alle by og postnumre i Danmark? Mener at Postdanmark havde det på et
> tidspukt, men det er måske meget længe siden, da jeg ikke kan finde det

Post danmark har skam sådanne en liste endnu.

Og er nok den mest korrekte liste man kan få :)
http://www.postdanmark.dk/iis/postnumre/_content/Download.asp

/Søren

Fra : Denn!s H

Dato : 13-07-05 18:59