De bedste steder ved Ishøj/Vallensbæk?
Fra : Konrad

Dato : 12-07-05 11:59

Hvem kan mon pejle mig ind på dem? Er ved at udforske området. Indtil videre
har jeg fisket fra molerne og den helt lange høfde til højre for Arken. Har
fået fladfisk og en del hornfisk (rendte pudsigt nok ind i en større stime i
går morges), set en en del gigantskaller og rimter, samt nogle enkelte
ørreder, men jeg gad godt at høre andre erfaringer.

Fra : News

Dato : 12-07-05 17:25

Er lidt nysgerrig har selv prøvet et par gange fra "tangen/høfden" til højre
for arken men har kun taget en aborrer og set en enkelt havørrede ..du
skriver du har fået fladfisk var der nogle med lidt størrelse i mellem jeg
har før hørt om at der sku være en masse "frimærker" men har ikke hørt set
om flade med lidt kød på.

JHB

Fra : Konrad

Dato : 13-07-05 09:42

"News" <jhb2610@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er lidt nysgerrig har selv prøvet et par gange fra "tangen/høfden" til
> højre for arken men har kun taget en aborrer og set en enkelt havørrede ..

Jeg har så til gengæld endnu ikke set en aborre, selvom jeg har hørt meget
om deres tilstedeværelse i området Til "højre" var faktisk forkert, må
jeg erkende. Tænker på høfden der ligger umiddelbart efter havnens to moler,
med de røde og grønne blink. Det er faktisk min plan at tage til højre næste
gang, såsnart vandets temperatur falder et par grader (regn) - ud til den
tange du nævner der ligger modsat for enden af bugten.

>du skriver du har fået fladfisk var der nogle med lidt størrelse i mellem
>jeg har før hørt om at der sku være en masse "frimærker" men har ikke hørt
>set om flade med lidt kød på.

De har været 20-30+ cm. Ikke det vilde, men til tider OK. Har kun fået dem
fra molen netop i timerne omkring solen går ned, og ikke særlig mange per
gang. Ikke som andre fladfiskehotspots jeg har prøvet. Tror i øvrigt man kan
oparbejde et glimrende sildefiskeri - der virker til at være masser af
stimer i og uden for selve havnen, men pt kun småsild. Jeg har en teori om,
at det "rigtige" sommerfiskeri efter ørreder må foregå nogle hundrede meter
til højre for Arken, ud mod tangen og længere ud. Set på afstand virker den
lave sandbund i bugten til at gå over i mere klassisk
tangbælte/leopardbund-revir. Man ser heller ikke rigtig turister/badende den
vej. Derudover er det jo til at få spat af bådene der sejler ind og ud af
havnen

Fra : Ledøje Udlejning

Dato : 13-07-05 16:46

Jeg fisker med garn fra hundige , og har fanget mange pighvarre så de skulle
der også være chance for at få fra molerne

Fra : Konrad

Dato : 15-07-05 07:24

"Ledøje Udlejning" <post@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg fisker med garn fra hundige , og har fanget mange pighvarre så de
> skulle der også være chance for at få fra molerne

Det giver jo blod på tanden Hvornår tror du det er bedst - morgen eller
aften??

Fra : News

Dato : 26-07-05 09:15

"De har været 20-30+ cm. Ikke det vilde, men til tider OK. Har kun fået dem
> fra molen netop i timerne omkring solen går ned, og ikke særlig mange per
> gang. Ikke som andre fladfiskehotspots jeg har prøvet"

Andre fladfiskespots ..... er der nogle der kender til et godt sted i stor
kbh hvor det er let tilgængeligt gode adgangs forhold / parkerings pladser
...... gode steder at stå på og ikke for langt at gå selv for de små da
fladfiske fiskeri jo er idelt til at tage ungerne med på ....