Underligt problem med netværk.
Fra : Colzen

Dato : 11-07-05 20:41

Hejsa.

Her i weekenden var jeg til et lille privat lanparty og havde både min nye
og gamle maskine med, heldigvis for min nye maskine kunne ikke komme på
nettet derude, selvom det virkede fint hjemme ved mig selv og også virkede
da jeg kom hjem igen.

Forskellen på de to netværk var såden set kun internet udbyderen. TDC hos
mig og CyberCity derude.
DHCP serveren i routeren gav mig en ip i 10.0.0.x netværket, med et subnet
på 255.255.255.0, hvor jeg hjemme ved mig selv kører på 192.168.1.x og
subnet 255.255.255.0

Det gav ingen forskel om jeg manuelt konfigurerede min ip eller om jeg fik
den af DHCP serveren.

Kan nogen give en fornuftig forklaring?

Mvh
Colzen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 12-07-05 11:55

"Colzen" <colzen@KOENcolzen.dk> crashed Echelon writing

> Kan nogen give en fornuftig forklaring?

Manglende DNS oplysninger?

--
Bjarke Andersen

Fra : Lasse B. Jensen

Dato : 12-07-05 12:12

Colzen wrote:
> [...]
> subnet 255.255.255.0
>
> Det gav ingen forskel om jeg manuelt konfigurerede min ip eller om jeg fik

Firewall på maskinen ?

Fra : Colzen

Dato : 12-07-05 12:45

> Firewall på maskinen ?

Kun den almindelige i XP SP2 og den prøvede jeg at deaktivere. Jeg prøvede
også at fjerne SP2, men det hjalp heller ikke. Prøvede også at opdatere
netkort drivere, uden resultat.

Til Bjarke:
DNS oplysningerne var sat korrekt op også.

Jeg har nu fundet ud af at hjemme ved mig selv virker nettet også kun hvis
jeg får den interne ip 192.168.1.5

Underligt eller er det bare mig?

Mvh
Colzen

Fra : Lasse B. Jensen

Dato : 12-07-05 15:05

Colzen wrote:

> [...]
> DNS oplysningerne var sat korrekt op også.
>
> Jeg har nu fundet ud af at hjemme ved mig selv virker nettet også kun hvis

defekt kabel, port i switchen, forkert kabel type, ...

Fra : Andreas Pedersen

Dato : 12-07-05 18:14

On Mon, 11 Jul 2005 21:41:01 +0200, "Colzen" <colzen@KOENcolzen.dk>
wrote:
>Kan nogen give en fornuftig forklaring?

Nej ikke ud fra de oplysninger du kommer med. Din PC er ligeglad med
din udbyder, så du har enten lavet en konfigurationsfejl på din PC
eller også har der været noget defekt hardware (switchport, switch,
kabel etc.) med i spillet.

AND

Fra : Colzen

Dato : 12-07-05 19:14

> [...]
> din udbyder, så du har enten lavet en konfigurationsfejl på din PC
> eller også har der været noget defekt hardware (switchport, switch,

Defekt hardware vil jeg næsten udelukke da det hele virkede hvis jeg satte
min anden maskine på og mit netkort (onboard) virker jo også hjemme ved mig
selv når jeg bare har den rigtige interne ip. Så hvis der er noget af det
der er defekt skal det jo nok være noget i XP (hvilket jo heller ikke er
unormalt)

Mvh
Colzen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-07-05 21:43

"Colzen" <colzen@KOENcolzen.dk> wrote in message

> [...]
> det der er defekt skal det jo nok være noget i XP (hvilket jo heller ikke

Var det også samme patchkabel du brugte, som derhjemme?

Fra : Colzen

Dato : 13-07-05 01:40

> Var det også samme patchkabel du brugte, som derhjemme?
Nej det er ikke samme patch kabel. Men det jeg brugte i weekenden virkede
som sagt på den anden maskine og det jeg bruger normalt virker på begge
maskiner.

Mvh
Colzen