Erfaring med Brevi autostol?
Fra : Carsten Kring

Dato : 25-12-00 22:45

Hej!

Jeg skal finde ud af, om dette er et godt tilbud:

http://www.bildillen.dk/juleavis/3.jpg

Derfor vil jeg gerne høre, om der er nogen der har gode/dårlige erfaringer
med en Brevi autostol?

mvh/Carsten

Fra : Brian Jensen

Dato : 30-12-00 03:32

"Carsten Kring" <cckring@hotmail.com> skrev:

Bortset fra mønstret på betrækket ligner den vores Brevi autostol
til en forveksling.

Den er åbenbart steget i pris. Vi gav svjh. 500kr for vores, men
det var vist også intro-tilbud, da stolen dengang var helt ny på
dk-marked.

>Derfor vil jeg gerne høre, om der er nogen der har gode/dårlige erfaringer
>med en Brevi autostol?

Jeg kan desværre ikke huske navn og model på vores første
autostol, men den således konstrueret at den var beregnet til
fastspændelse med ryggen mod køreretningen på forsædet eller på
bagsædet med barnet vendt fremefter, og da vi dengang havde en
2-dørs Fiat 127 kan du sikkert forestille dig hvor bøvlet det
var.

Nu har vi en Skoda Felicia Stationcar, og Brevien er monteret på
bagsædet med barnet vendt i køreretningen..

Brevi er dybere end den første stol vi havde og kan indstilles
til både at sidde op og ligge ned, og det har både fordele og
ulemper:

Nogle af fordelene:
Barnet sidder sikkert, også ved kraftige sidepåvirkninger (f.eks.
påkørsel eller væltning).

Hvis barnet forventes at sove under kørslen ligger det imo
rimeligt godt når sædet er tippet bagover.

Ved oprejst sæde, sidder barnet så højt at det kan kigge ud af
vinduerne, og hvis solen står lavt ind af frontruden, vil
solskærmene her oftest også beskytte barnet mod sol i øjnene.

Nogle ulemper:
Brevi-autostolen er lidt besværligt at montere i skråselerne.

Stolen fylder temmelig meget. Mere end en sædeplads.

P.g.a. dybden er det lidt besværligt at give barnet selerne på,
og ligeledes at få barnet op hvis det sover.

*Bemærk:* Husk at i biler med airbag må barnestolen _*ikke*_
anbringes på forsædet _med mindre_ at airbaggen er koblet fra
(dette kan dit værksted gøre, hvis det er nødvendigt)

--
Mvh Brian Jensen

Fra : nyheder

Dato : 04-01-01 22:15

Hej,

Er der nogle i nyhedsgruppen som ligger inde med teksten til julekalenderen
"Jul i Gammelby" ´s titelsang, den starter vist med: Vi holder jul i
Gammelby, hvor sneen daler ned fra sky, og alle folk er glade...

Hilsen Pernille Riber.

Fra : Uffe Holst

Dato : 06-01-01 01:00

In an article of 4 Jan 2001 nyheder wrote:

> Er der nogle i nyhedsgruppen som ligger inde med teksten til julekalenderen
> "Jul i Gammelby" ´s titelsang, den starter vist med: Vi holder jul i
> Gammelby, hvor sneen daler ned fra sky, og alle folk er glade...

Jeg er i sådan et godt humør i dag, så jeg tror lige, at jeg vil taste den
ind for dig :)))

Velkommen til Den gamle By
med børn, som her går rundt på ny
i fløjl og rynket bluse.
Vor egen fortid her vi har,
her leved' oldemor og -far
og hver dag på besøg vi ta'r
i deres gamle huse.

Vi holder jul i Gammelby,
hvor sneen drysser ned fra sky
og alle lyde dæmper
Og hvor du kigger rundt omkring,
er hele byen sat i sving,
for folk har travlt med mange ting,
hver gang det bli'r december.

Tekst og musik: Tage Elmholdt

Håber det hjalp :)))

--
Uffe Holst

Fra : Brian Kristiansen

Dato : 08-02-01 23:13

Hej

Det vigtigste er at prøve stolen i bilen (sæder er forskellige i biler),
sædet SKAL stå TOTALT fast når det er fastspændt, det må ikke kunne rokkes
frem og tilbage (ikke engang 1 cm!), derefter er det vigtigt at barnet sider
godt og at afstanden fra baghovedt til nakkestøtten ikke overstiger 4 - 6 Cm
når barnet sidder i normal kørerstilling !

Feks : vi har 2 biler, en citroen xsara (helt ny) og en Golf fra 1995, vi
har 2 autosæder (et britax, passer perfekt i golfen), og et Rømer king som
passer perfekt i Xsara (citroen), MEN det kan ikke lade sig gøre at bytte om
på dem, for når jeg gør det så sidder sæderne totalt uforsvarligt (jeg har
været i de 2 forretninger hvor de er købt og de kløede sig i hovedet og
sagde det var da underligt).

Ps. vidste du at ALLE de tests der bliver lavet på børneauto sæder KUN laves
ved frontal sammenkørning, IKKE nogen af dem testes ved feks sidesammenstød,
etc, KUN frontalt ! (lamt!!)

Mvh

brian