SMS-Nyhedsbrev script??? Hvor?
Fra : Jowns

Dato : 03-06-01 13:04

Jeg har ledt længe efter en blanding af et SMS script og et
Nyhedsbrev script. Det skal ligne et normalt nyhedsbrev script
med boks hvor man kan skrive sit mobilnr., en tilmelde(tjek)boks
og afmelde(tjek)boks.
Scriptet tilføjer så @teleoperatør.dk og tilføjer det til en
database (og sletter ved afmelde(tjek)boks). Så skal der være en
admin funktion der kan redigere i tilmeldte og sende mail (sms)
via JMail til alle.

Jeg har set at nogle firmaer (bl.a. Coca-Cola) har et sådan
script. Jeg er nybegynder og har ikke selv de nødvendige evner
til at lave det. Findes det ikke et sted hvor man kan downloade
det gratis?

Mvh
Jowns

Fra : SNT [edidak.dk]

Dato : 03-06-01 22:20

SMS - via @udbyder.dk er snart en saga blot, så hvis du vil bruge et sådant
script til noget skal du punge ud til en Gateway = dyrt !

Fra : Jakob Andersen

Dato : 03-06-01 22:48

"SNT [edidak.dk]" <sam@studi.dk> wrote in message
> SMS - via @udbyder.dk er snart en saga blot, så hvis du vil bruge et
sådant
> script til noget skal du punge ud til en Gateway = dyrt !

Gatewayen er faktisk ikke den store omkostning.. Man kan faktisk lave en
simpel vha. en ganske almindelig (nokia) telfon+ lidt kabler + lidt
sortware. Det der er dyrt er SMS betalingen til din telefoniudbyder som jo
skal have det en normal SMS koster.

Hvis man skal have gang i sådan noget skal man bente til at telefonerne
understøtter WAP 1.2 (Tror jeg det er, hæng mig ikke op på det) hvor Push
understøttes dvs. at man kan sende data til brugerne uden at de skal sende
et Request først.

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Doc

Dato : 26-07-01 15:15

Hejsa,

Jeg har samme behov som jowns - dog kan jeg ikke forstå at det ikke kan lade
sig gøre. Man kan jo idag sende sms'er fra diverse sider - desuden har jeg
downloadet et sms-script med en "telefonbogs funktion" (cookie) som gør at
man selv kan vælge hvem man vil sms'e til. Dog kan det kun vælge en af
gangene - hvilket gør det ubrugeligt i dette sammenhæng.

Jeg kan forstille mig at man tager et godt nyhedsbrev script, som fx.
ConfirmMailNews,
http://www.activeserverpages.dk/download/default.asp?mode=showdownload&id=156
, og udvider det med et textfield med plads til et telefon nummer og et par
radiobuttons hvor man kan vælge om man vil modtage news via sms eller mail
eller måske begge dele. Databasen skal selvfølgelig udvides med kolonner til
de nye informationer! I administrations modulet skal afsenderfunktionen så
tjekke hvad der skal sendes til. De beskeder som skal afsendes via sms skal
nummerne hentes skiftevis ind i et loop. Hvis det koster en krone per sms må
det jo være op til administrator om han har råd!

Jeg håber, at der er en som kan og vil kode et sådant script til os to
hjælpeløse amatør programører.

Doc

- Pædagoiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne