K6BV3+ og Award Bios ?
Fra : Thomas H.

Dato : 11-07-05 14:01

Jeg skulle lige have smidt en større harddisk i min server, men den kunne
sgu ikke klare over 32GB
Jeg har kunne læse mig til at der findes en update så det kan klare 128GB,
men jeg kan simpelthen ikke finde en flasher, det hele er totalt hemmeligt
og Award som BIOS'en hedder, er tilsyneladende blevet opkøbt, og de
tager 29$ for at downloade noget!

Bundkortet er et gammelt Gigabyte K6BV3+, og BIOS er en Award 2A5LED4KC -
det siges at man skal bruge AWD64GB.EXE til at patche det med, men det kan
jeg ikke finde NOGEN steder.

Er der nogen der har haft samme problem i tidernes morgen???

Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 11-07-05 14:23

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> crashed Echelon
writing news:42d26db0$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> [...]
> totalt hemmeligt
> og Award som BIOS'en hedder, er tilsyneladende blevet opkøbt, og de

Award laver CMOS chips og BIOS overall BIOS software

En ny BIOS firmware til dit bundkort skal du hente fra bundkort
producentens hjemmeside (dfi.com) da de tilretter firmwaren alt efter
komponenter på bundkortet. Så Award kan overhovedet ikke hjælpe dig.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 11-07-05 14:43

Thomas H. wrote:
> Jeg skulle lige have smidt en større harddisk i min server, men den kunne
> sgu ikke klare over 32GB

Sikker på at det er Bios'en?

> [...]
> men jeg kan simpelthen ikke finde en flasher, det hele er totalt hemmeligt
> og Award som BIOS'en hedder, er tilsyneladende blevet opkøbt, og de

Du skal ikke bruge en Bios (direkte) fra Award; de laver kun generelle
Bios'er, som så modificeres af hver enkelt bundkort-producent.

> Bundkortet er et gammelt Gigabyte K6BV3+,

Nix - det modelnummer er fra DFI.

Der er forøvrigt to versioner: K6BV3+ og K6BV3+/66, sikker på at det
er den første?

I så fald er der en Bios her:

http://sj.dfi.com.tw/Support/Download/bios_download_us.jsp?PRODUCT_ID=1348&STATUS_FLAG=B&SITE=NA

Den anden er her:

http://sj.dfi.com.tw/Support/Download/bios_download_us.jsp?PRODUCT_ID=1349&STATUS_FLAG=B&SITE=NA

Det må stå på dit bundkort, hvilken af de to versioner det er - du
_skal_ bruge den rigtige Bios, ellers står du ret sikkert med et dødt
bundkort efter Bios-opdatering.

Fra : Thomas H.

Dato : 11-07-05 15:24

"Jens C. Hansen" <dsl.175519@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse

> Sikker på at det er Bios'en?

Ja det passer vel også meget godt med, at der er en bug med
harddisk-størelsen?

> Nix - det modelnummer er fra DFI.
ok

> Der er forøvrigt to versioner: K6BV3+ og K6BV3+/66, sikker på at det er
> den første?

Altså det står på boardet K6BV3+ Rev:A

Men om der står /66 på boardet hvis det er, det ved jeg jo ikke :o|

> [...]
>
> Det må stå på dit bundkort, hvilken af de to versioner det er - du _skal_
> bruge den rigtige Bios, ellers står du ret sikkert med et dødt bundkort

Ok det prøver jeg i morgen, tak for hjælpen