Tiscali/Tele2 opgradering - hvornår?
Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 11-07-05 10:56

I slutningen af maj modtog jeg et email med information om at min
256/256kbit ADSL pr 1 juli ville blive opgraderet til 512/512kbit som følge
af overgangen fra Tiscali til Tele2.

Det er nu mandag 11 juli og min ADSL forbindelse kører stadig kun
256/256kbit, det gør den til gengæld også godt.

Jeg har ikke modtaget ny information fra Tiscali eller Tele2 om at
opgradering er udskudt, ej heller ser jeg nogen info på Tiscali og Tele2
hjemmesiderne, der var godt nok info om at det ville ske i periode 1 juli
til 8 juli, men nu er det jo den 11'de.

På den anden side har jeg heller ikke modtaget opkrævning for den nye
periode 1/7-?.

Er jeg den eneste der stadig afventer opgradering?

Mvh
Torben
swampthing.dk
62.79.12.248

Fra : ST

Dato : 11-07-05 16:34

"Torben Schou Jensen" <tsj@ANTISPAMbitnisse.dk> wrote in message
> [...]
> periode 1/7-?.
>
> Er jeg den eneste der stadig afventer opgradering?

Hurra, så skete det, her til formiddag.
Noget ustabilt til at starte med, men efter at have sat stabilisator-led på
forbindelsen kører det hele som en drøm, tidligere var stabilisator
unødvendigt.
Mvh
Torben

Fra : Rudi Stegen

Dato : 11-07-05 16:48

Hej ST, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Hurra, så skete det, her til formiddag.

Noget tyder så på at gætteriet mht. at starte opgraderingerne i dag,
jf. indlæg i tiscali.dk.produkter.adsl, holdt vand.

> Noget ustabilt til at starte med, men efter at have sat
> stabilisator-led på forbindelsen kører det hele som en drøm,
> tidligere var stabilisator unødvendigt.

Hvad er det for noget stabilisatorled?

(Ikke fordi jeg har brug for noget, men jeg mindes blot ikke at have
hørt det før - hvilket vil sige fra sommeren 2000 og frem til dit
indlæg

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 12-07-05 13:13

"Rudi Stegen" <newsnospam@stegen.dk> wrote in message

> [...]
>
> (Ikke fordi jeg har brug for noget, men jeg mindes blot ikke at have
> hørt det før - hvilket vil sige fra sommeren 2000 og frem til dit

I sin tid blev min SOHO 77 router leveret med lille sort box 1cm*4cm*3cm*,
et såkaldt stabilisatorled der sættes på mellem router og stik i væggen.
Med en hastighed på 256kbit har det aldrig været nødvendigt for mig at bruge
det,
men det er det åbentbart nu med 512kbit.
Denne lille sort box gør åbentbart et eller andet ved forbindelsen, så den
større trafik mængde kører mere stabilt, måske noget med støjdæmpning.
Mvh
Torben

Fra : Rudi Stegen

Dato : 12-07-05 17:21

Hej Torben Schou Jensen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> I sin tid blev min SOHO 77 router leveret med lille sort box
> 1cm*4cm*3cm*, et såkaldt stabilisatorled der sættes på mellem
> router og stik i væggen.

Bingo!

Der var tydeligvis en defekt RAM-blok i mit hoved, da jeg godt kan
huske det med Ciscos SOHO 77'eren, nu du siger det. (Og blokken er
udskiftet, så jeg ikke taber den del af hukommelsen igen :)

Det er vist noget med, at hvis dæmpningen er for lille, *og* ét eller
andet på centraludstyret ikke er blevet ændret/moderniseret, giver det
SOHO 77 problemer.

Tak fordi du friskede min hukommelse op.
--
Hygge fra Århus - Rudi