Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Bankerne forhindrer frit valg af realkredi~
Fra : Allan

Dato : 11-07-05 09:57

Jeg har haft nogle uheldige erfaringer med Sydbank, fordi jeg har sagt
at jeg ifm. huskøb ønsker et lån i et andet realkreditinstitut end
Totalkredit som Sydbank samarbejder med.

Sydbank truer mig med dårligere rentevilkår på mine andre ind- og
udlån. Hvis de skal formidle kontakten til det realkreditinstitut jeg
ønsker, så skal de over for sælger garantere at sælger modtager
pengene til tiden. De har sagt, at prisen for denne garanti bliver
større end hvis jeg vælger Totalkredit.

Nu kan jeg selvfølgelig blot skifte bank osv. - men et eller andet
sted så synes jeg det er urimelig blot fordi jeg ønsker et frit valg
af realkreditudbyder.

Er der andre som har prøvet at optage lån (ifm. boligkøb) i et andet
realkreditinstitut end det som banken samarbejder med - hvad gjorde
jeres bank for at forhindre jer, og hvad blev resultatet ???

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-07-05 11:46

Den 11-07-05 10.56 skrev Allan følgende:

> Sydbank truer mig med dårligere rentevilkår på mine andre ind- og
> udlån. Hvis de skal formidle kontakten til det realkreditinstitut jeg
> ønsker,

Kan du ikke bare selv kontakte det ønskede realkreditinstitut? Eller er
der en speciel grund til, at du vil have Sydbank til at gøre det?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Spar på tastetrykkene med Flashpaste, der husker tekst for dig.

Fra : Christian

Dato : 11-07-05 20:34

"Allan" <allan.pe@jubii.dk> wrote in message
> [...]
> realkreditinstitut end det som banken samarbejder med - hvad gjorde
> jeres bank for at forhindre jer, og hvad blev resultatet ???

jeg gik til en mægler og sprugte om han kunne gøre det billigere,-da renten
er den samme sparede jeg på udgifter til at 'lave' handlen det kostede kr
5000,- incl skøde, det ville banken have kr 12000,- for..

pantebrevet var 0,5% billigere i rente..

ellers var det det ca samme det kostede. Totalkredit har vist den billigste
bidrags ydelse!.

Fra : jones_net

Dato : 12-07-05 08:42

> [...]
> realkreditinstitut end det som banken samarbejder med - hvad gjorde
> jeres bank for at forhindre jer, og hvad blev resultatet ???

Vi fik Alm. Brand Bank til at bruge RD, da vi havde det gamle lån dér. Det
var der ingen problemer med, men vi skulle da lige høre en kort salgstale
måske 30 sek), men ingen problemer da vi afslog.
Mindes heller ikke, at vi betalte for det...

/J

Fra : Jesper

Dato : 12-07-05 20:56

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Vi fik Alm. Brand Bank til at bruge RD, da vi havde det gamle lån dér. Det
> var der ingen problemer med, men vi skulle da lige høre en kort salgstale
> måske 30 sek), men ingen problemer da vi afslog.

Nu har Alm. Brand, i modsætning til Sydbank, jo heller ikke et samarbejde
med noget realkreditinstitut....

---
Jesper

Fra : jones_net

Dato : 13-07-05 08:49

"Jesper" <Invalid@mail.dk> wrote in message

> Nu har Alm. Brand, i modsætning til Sydbank, jo heller ikke et samarbejde
> med noget realkreditinstitut....

Det ved jeg ikke noget om, men hun talte da lidt for at vi skulle bruge dem
selv i stedet for RD... Så vidt jeg husker!

/J

Fra : D.Hansen

Dato : 13-07-05 11:17

Allan hvis jeg var dig ville jeg selv kontakte den realkreditudbydere som du
ønsker og derefter tilmelder de automatisk betalingen til betalingsservice.
Dermed skal Sydbank ikke blandes ind i det og de har dermed ikke noget at
skulle have sagt.

Hvis bankenr begynd derefteer at give jer dårligere renter eller gebyr, vil
jeg overveje at skifte bank. De skal ikke have lov til at bestemme hvem du
ønsker at oprette dit lån hos. Sydbank er efter min mening kun ude efter den
povision som banken modtager i forbindelse med oprettelse af lån igennem
Totalkredit.

D.Hansen

Fra : anders majland

Dato : 02-08-05 21:19

> Sydbank er efter min mening kun ude efter den
> povision som banken modtager i forbindelse med oprettelse af lån igennem
> Totalkredit.

Og der er ikke det hele. Udover den provision de direkte modtager får de
også en sjat for den garanti de stiller overfor TotalKredit. Dvs undlader du
at betale dit lån, skal sydbank gå ind og dække hvorefter de så kommer efter
dig (resultat, tvangsauktion men med sydbank som den der kører papirmøllen
med minimalt administativt bøvl hos totalkredit) Jeg kan ikke huske beløbet
størrelse, men et eller andet sted i den stabil lånepapirer der skal til et
alm kreditforeningeslån står der at banken er forpligtigt til at oplyse
dette beløb - så jeg spurgte til det da vi lagde lån om