Script virker på en side, men ikke på en a~
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-07-05 22:47

Hej NG

Jeg har siddet og nørklet med et script til tre avancerede select-bokse. På
en side virker det fint:

http://hjemmesideskolen.dk/html/selectbokse.asp

.... men på en anden side virker samme formularer og script slet ikke:

http://hjemmesideskolen.dk/html/formular2.asp#tilfojoption

Det er det samme script, der bruges på begge sider:

http://hjemmesideskolen.dk/html/selectbokse.js

Jeg kan ikke få øje på årsagen til, at det ikke virker på den anden side.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 11-07-05 08:39

Erik Ginnerskov wrote:

> ... men på en anden side virker samme formularer og script slet ikke:
>
> http://hjemmesideskolen.dk/html/formular2.asp#tilfojoption

Du har flere forms på den sidste side og du henviser til forms[1],
hvilket ikke er den form hvori man klikke på knappen.

Du kan give din form et ID, og bruge det ved forms.

Eks.

<form id="frmSelectOption" ...

<input class="knapper" value="&lt;--"
onclick="moveOptions(document.forms['frmSelectOption'].elements['box2'],document.forms['frmSelectOption'].elements['box1'])"
type="button">

Ps. husk både at bruge forms- og elements-collectionerne

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-07-05 19:42

Martin Hintzmann Andersen wrote:

> Du har flere forms på den sidste side og du henviser til forms[1],
> hvilket ikke er den form hvori man klikke på knappen.

Doo, selvfølgelig. Det må jeg lige kigge nærmere på.

> [...]

onclick="moveOptions(document.forms['frmSelectOption'].elements['box2'],docu
ment.forms['frmSelectOption'].elements['box1'])"

Kan hænde, det er løsningen. Tak for at du vækkede mig. ;)

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 12-07-05 08:49

Erik Ginnerskov wrote:

> Kan hænde, det er løsningen. Tak for at du vækkede mig. ;)

Det var så lidt. Sku' det være en anden gang

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-07-05 09:00

> [...]

onclick="moveOptions(document.forms['frmSelectOption'].elements['box2'],docu
ment.forms['frmSelectOption'].elements['box1'])"

Denne omskrivning af scriptet internt i formularerne gik gnidningsløst i de
formularer, hvor man henholdsvis kan flytte en option op og ned i en boks og
hvor man kan flytte en option frem og tilbage mellem to bokse.

Men det volder kvaler med at omskrive scriptet i den form, hvor man skal
kunne tilføje eller fjerne en option samt se value for en udpeget option.

På den knap, hvor man skulle kunne tilføje, har jeg prøvet at ændre:

<input type="button" id="tilfoj"
onClick="addOption(document.forms[0].otext.value,document.forms[0].oval.valu
e,document.forms[0].test)" value="Tilføj option">

til:

<input type="button" id="tilfoj"
onClick="addOption(document.forms['frmNyOption'].elements[otext].value,docum
ent.forms['frmNyOption'].elements[oval].value,document.forms['frmNyOption'].
elements.test)" value="Tilføj option">

Jeg *har* husket at give formen en id="frmNyOption". Ændringen slår
funktionen AddOption ihjel - jeg havde ellers fået formen genoplivet ved at
ændre på nummereringen. Den ikke-fungerende ændring er kun lagt ud på

http://hjemmesideskolen.dk/html/formular2.asp#tilfojoption

De velfungerende ændringer er også lagt ud på

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 13-07-05 09:47

Erik Ginnerskov wrote:

> [...]
> ent.forms['frmNyOption'].elements[oval].value,document.forms['frmNyOption'].

Du mangler plinger om feltnavnet i elements-collectionen.

Prøv følgende:

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-07-05 17:12

Martin Hintzmann Andersen wrote:

> Du mangler plinger om feltnavnet i elements-collectionen.

Jepper. Sådan en lillebitte dum ting med så stor (manglende) virkning. Nu
fik jeg det til at fungere på alle tre knapper i den form også. Mange tak.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/