danske Internet udbydere ?
Fra : Kim

Dato : 10-07-05 18:26

Findes der et sted hvor man kan se alle danske ISP'ere i danmark ?

Jeg har søgt og søgt på google men kanikke finde en komplet liste,
prøver de at holde sig "skjult" så man ikke kan sammenligne priser og
produkter, kundeservice, hastigheder osv osv ?

I telefonbøgerne er de listet under flere forskellige katagorier så
det er umugligt at finde alle... kan nogen hjælpe ?

Eller er I bange for et eller andet ?

Mvh Kim

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 10-07-05 18:31

"Kim" <no.way@dude.dk> crashed Echelon writing

> Findes der et sted hvor man kan se alle danske ISP'ere i danmark ?

Der var engang mint.dk, men det er lukket ned og bliver ikke opdateret
længere.

> Jeg har søgt og søgt på google men kanikke finde en komplet liste,
> prøver de at holde sig "skjult" så man ikke kan sammenligne priser og
> produkter, kundeservice, hastigheder osv osv ?

En ting som du nok lige skal gøre dig klart, hvilken slags udbyder er du
ude efter at skulle sammenligne med? Modem, mobil, ADSL, ADSL2, Fiber, FWA,
Wifi, KabelTV (fiber) eller EL-Net (lysleder)?

--
Bjarke Andersen

Fra : Kim

Dato : 11-07-05 07:34

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> skrev
> [...]
> FWA,
> Wifi, KabelTV (fiber) eller EL-Net (lysleder)?

Alle udbydere der tilbyder ADSL og højere hastigheder både til enkelte
privatpersoner samt til boligforeninger.

Jeg har været inde på internetkvalitetsguide.dk hvor jeg må konstaterer
ikke har alle IPS'ere med...

Mvh Kim

Fra : Henrik Brandt

Dato : 10-07-05 22:18

Kim wrote:
> Findes der et sted hvor man kan se alle danske ISP'ere i danmark ?

http://www.internetkvalitetsguide.dk

Mig bekendt er deres oversigter komplette, og indeholder informationer
om hastigheder, priser osv. på forbindelserne hos alle ISP's i Danmark.

- Henrik Brandt

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 11-07-05 17:09

Henrik Brandt <henrik@hbrandt.dk> wrote in news:42d190a2$0$21457$ba624c82
@nntp06.dk.telia.net:

> http://www.internetkvalitetsguide.dk
>
> Mig bekendt er deres oversigter komplette, og indeholder informationer
> om hastigheder, priser osv. på forbindelserne hos alle ISP's i Danmark.
>
> - Henrik Brandt

Denne liste er langt fra komplet... Der er mange ISP'ere der ikke figurerer
på den omtalte liste.

mvh
Lars Christensen

Fra : Søren

Dato : 11-07-05 17:16

Henrik Brandt wrote:
> Mig bekendt er deres oversigter komplette, og indeholder informationer
> om hastigheder, priser osv. på forbindelserne hos alle ISP's i
> Danmark.

Dansk Bredbånd er da ikke med.

/Søren

Fra : Kim

Dato : 12-07-05 19:52

"Henrik Brandt" <henrik@hbrandt.dk> skrev

> http://www.internetkvalitetsguide.dk
>
> Mig bekendt er deres oversigter komplette, og indeholder informationer om
> hastigheder, priser osv. på forbindelserne hos alle ISP's i Danmark.

telelet.dk er der heller ikke...

Derfor min "påstand" eller spørgsmål: prøver nogle ISP'ere at holde sig
"skjult" så man ikke kan sammenligne priser og produkter, kundeservice,
hastigheder osv osv siden man ikke kan finde dem alle 1 sted ?

Mvh Kim

Fra : Jesper Lund

Dato : 13-07-05 10:03

Kim <no.way@dude.dk> wrote:

> [...]
> holde sig "skjult" så man ikke kan sammenligne priser og
> produkter, kundeservice, hastigheder osv osv siden man ikke kan

Næppe, men måske vil telestyrelsen kun medtage internetforbindelser, som
er tilgængelige for en tilpas stor del af befolkningen (såsom adsl og
kabel modem). Hvis man skulle medtage alle selskaber, som kan tilbyde
internetforbindelse, hvis de har kablet hele ejendommen hvor du bor,
ville listen antageligt blive meget lang. Priserne på den type
forbindelser kan også variere fra ejendom til ejendom, ligesom
kvaliteten kan variere med antallet af brugere i ejendommen.

--
Jesper Lund

Fra : Kim

Dato : 13-07-05 11:21

"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> skrev
> Næppe, men måske vil telestyrelsen kun medtage internetforbindelser, som
> er tilgængelige for en tilpas stor del af befolkningen (såsom adsl og
> kabel modem).

En tilpas stor del af befolkningen kommer altså også mere
og mere på fastnet via deres fastnet via deres boligforening, incl tv og
telefoni, det
er billigere, til højere hastigheder. Hvorfor skal vi så ikke kunne bruge
denne service fra telestyrelsen ?

> Hvis man skulle medtage alle selskaber, som kan tilbyde
> internetforbindelse, hvis de har kablet hele ejendommen hvor du bor, ville
> listen antageligt blive meget lang.

Og hvad så om den blev lang...?
Så lang kan den da heller ikke blive, de kunne da bare tage
f.eks. top 10 at de ISP'ere der tilbyder fastnet via deres boligforening

> Priserne på den type forbindelser kan også variere fra ejendom til
> ejendom, ligesom kvaliteten kan variere med antallet af brugere i
> ejendommen.

Netop min pointe, så alle de nye boligforening, private eller ej
der påtænker at blive koblet op med deres eget fællet netværk
kunne jo netop så også gå ind på telestyrelsens site og se hvad
der tilbydes fra de forskellige ISP'ere af, såsom priser og produkter,
kundeservice, hastigheder osv osv inden de vælger en ISP...

Mvh Kim