udveksling af objekter mellem klient og se~
Fra : Jens

Dato : 10-07-05 14:40

Hej

Jeg mangler at kunne udvekle objekter mellem en server med tilhørende
klienter i c++. Jeg forstillede mig en c++ version af javas rmi. Men jeg
kan ikke finde en beskrivelse eller kode på nettet, som kan løse dette
problem!
Håber at der er nogle der kan hjælpe mig.

Jens

Fra : Bertel Brander

Dato : 10-07-05 19:37

Jens wrote:
> [...]
> problem!
> Håber at der er nogle der kan hjælpe mig.

Der er ikke indbygget rmi i standard C++.

google har 216000 hits på rmi C++, mon ikke
en af dem kan bruges? F.ex:
http://c.ittoolbox.com/documents/document.asp?i=1943
http://www.cuj.com/documents/s=8206/cujweb0304batov/

Den kan være afgørende om clien og server kører samme type
system (processor og OS)

Jeg har ikke selv erfaring med emnet.

--
Absolutely not the best homepage on the net:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard

Fra : Mogens Hansen

Dato : 10-07-05 21:05

"Jens" <jens.cortsenremovethiis@tiscali.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Håber at der er nogle der kan hjælpe mig.

Prøv at kigge på CORBA eller ICE (http://www.zeroc.com/).

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Benny Andersen

Dato : 10-07-05 22:05

> [...]
>klienter i c++. Jeg forstillede mig en c++ version af javas rmi. Men jeg
>kan ikke finde en beskrivelse eller kode på nettet, som kan løse dette
Hvis det blot er udveksling af objekter der kræves, så er
serialiseringsfunktion og tilsvarende construction på basis af binær
stream, alt hvad der behøves.
--
Mvh Benny Andersen