er det resurcespild at definerer variabler~
Fra : MooreHojer

Dato : 10-07-05 14:04

Hej NG

Jeg er ved at lave et site på 25-30 sider. I min kode er der en del
variabler som går igen på flere sider. Så jeg fik den ide at spare plads
og tid ved at erklærer alle variablerne i én fil og så bare includerer
den fil på de nødvendige sider.

Men så kom jeg til at tænke på at det jo ikke er alle variablerne der
bruges i alle filerne, og de vil derfor være en del variabler der står
tomme og bruger unødige resurcer.

Så mit spørgsmål til jer er om min ide er god eller bare resurcespild...

--
MooreHojer

Fra : Casper Bang

Dato : 10-07-05 17:45

> Så mit spørgsmål til jer er om min ide er god eller bare resurcespild...

Det er så absolut spild af ressourcer... så hellere helt lade være med at
erklære dine variable.

Fra : MooreHojer

Dato : 10-07-05 18:23

> Det er så absolut spild af ressourcer...

Ok!

> så hellere helt lade være med at erklære dine variable.

Never in this lifetime

--
MooreHojer

Fra : Casper Bang

Dato : 10-07-05 21:07

> Never in this lifetime

I ASP gør det ikke nogen egentligt forskel om du erklærer dine variable før
du bruger dem.
Det siges at tilgang til variable bliver langsommere, men det er absolut
ikke mærkbart.

Option Explicit har dog den fordel at man undgår at slåfejl giver problemer,
da man så får en compilerfejl i stedet...
Men hvis valget er at erklære flere end du bruger, eller at risikere nogle
slåfejl, véd jeg godt hvad JEG ville vælge :)

Fra : terje

Dato : 10-07-05 21:34

Casper Bang wrote:

> [...]
> du bruger dem.
> Det siges at tilgang til variable bliver langsommere, men det er absolut

Å ikke definere sine variabler er et dårlig råd. Ta en kikk her:
http://groups.google.com/groups?oi=djq&selm=an_558784968

terje

Fra : Casper Bang

Dato : 10-07-05 22:59

> Å ikke definere sine variabler er et dårlig råd. Ta en kikk her:
> http://groups.google.com/groups?oi=djq&selm=an_558784968

Teoretisk er der en forskel - men i virkeligheden mærkes det ikke.
Har omkring 10 sidevisninger i sekundet (en halv til en hel million om
dagen), hvor der på de fleste sider ikke er erklæret variable... dette tager
stort set ikke nogen CPU-tid.

Så med mindre vi taler om et enormt stort site, vil det ingen inpact have på
din performance.

Man burde næsten lave en test, hvor en side med 1000 undeclared variable
gives en værdi, og en anden hvor de er erklærede... og sammenligne tiden.
Hvis ikke det havde været så sent, havde jeg gjort det :)

'nat