PIII eller PIIII ?
Fra : Søren Gørtz Olesen

Dato : 03-06-01 13:10

Hej..

Jeg ved godt der bliver stillet mange spørgsmål om hvad men skal købe mm.

Men det gør jeg altså også

Hvad vil i anbefalde mig at købe ?
Pentium 4 1.3GHz
FSB 400MHz

Eller en PIII 1000Mhz ?

Jeg køre Win 2000 Pro.

--
/Søren Gørtz Olesen

Fra : Mikkel Gundersen

Dato : 03-06-01 13:25

Søren Gørtz Olesen skrev i meddelelsen <9fd9bh$2dr$1@sunsite.dk>...
>Hej..
>
>Jeg ved godt der bliver stillet mange spørgsmål om hvad men skal købe mm.
>
>Men det gør jeg altså også
>
>Hvad vil i anbefalde mig at købe ?
> Pentium 4 1.3GHz
> FSB 400MHz
>
>Eller en PIII 1000Mhz ?
>
>Jeg køre Win 2000 Pro.
>
>--
>/Søren Gørtz Olesen

Jeg ville slet ikke købe en Pentium kig hellere på AMD's de er hurtigere
bedere og billigere.

Hilsen Mikkel Gundersen

Fra : DWM

Dato : 03-06-01 15:21

"Søren Gørtz Olesen" <news@sark.dk> skrev i en meddelelse
> Hej..
>
> Jeg ved godt der bliver stillet mange spørgsmål om hvad men skal købe mm.

> [...]

Tja i en del benchmarks ser det ud til at PIV ikke kan følge med
PIII. Det er selvfølgelig også et spørgsmål om softwaren der
bliver brugt understøtter de nye funktioner der er i PIV. Hvis jeg skulle
vælge imellem de to vil jeg vælge PIII´en.
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress

Fra : Jakob Bakke

Dato : 03-06-01 15:38

On Sun, 3 Jun 2001 14:09:39 +0200, "Søren Gørtz Olesen" <news@sark.dk>
wrote:

>Hvad vil i anbefalde mig at købe ?
> Pentium 4 1.3GHz
> FSB 400MHz

P4 køre med en FSB på 100 mhz. Båndbredten er så firdoblet (altså
4*100).

Fra : Morten Ovi

Dato : 03-06-01 19:10

Hej Jakob Bakke, du skrev i dk.edb.hardware:

> P4 køre med en FSB på 100 mhz. Båndbredten er så firdoblet (altså
> 4*100).

Og?

--
Morten Ovi

Fra : Jakob Bakke

Dato : 04-06-01 10:22

On Sun, 3 Jun 2001 18:10:04 +0000 (UTC), j2elsej2fs001@sneakemail.com
(Morten Ovi) wrote:

>Og?

Jamen undskyld. Jeg forsøgte bare at korrigere en fejl. Det kunne jo
være at Søren Olesen anså de 400 mhz for et købsargument (måske har en
forhandler ligefrem fortalt ham det). Derfor gør jeg opmærksom på at
sagen er mere kompliceret end som så. Beklager det skal ikke gentage
sig.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 04-06-01 10:31

"Jakob Bakke" <jakob.bakke@worldonline.dk> wrote in message

> [...]
> forhandler ligefrem fortalt ham det). Derfor gør jeg opmærksom på at
> sagen er mere kompliceret end som så. Beklager det skal ikke gentage

Nå... okay. Det var det du mente?
Dit første indlæg var nok lige kort nok. Jeg fattede heller ikke helt
meningen med det...det hjalp nu

- Lars

Fra : Morten Ovi

Dato : 04-06-01 11:24

Jakob Bakke wrote in dk.edb.hardware:

> [...]
> (måske har en forhandler ligefrem fortalt ham det). Derfor gør
> jeg opmærksom på at sagen er mere kompliceret end som så.

Nå sådan :)

Jeg troede at det var et salgsargument for/imod P4'eren.
Det var ligesom det spørgsmålet gik på.

Morten Ovi
Webdesign når det ikke bliver bedre: http://www.i386.dk

Fra : DWM

Dato : 04-06-01 22:42

"Jakob Bakke" <jakob.bakke@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forhandler ligefrem fortalt ham det). Derfor gør jeg opmærksom på at
> sagen er mere kompliceret end som så. Beklager det skal ikke gentage

Jeg forstod det såmænd din post på den måde
Husk nu også at AMD har det samme bare med 2x133mhz

Fra : DaWizeGuy

Dato : 03-06-01 16:14

"Søren Gørtz Olesen" <news@sark.dk> wrote in message
> Hej..
>
> Jeg ved godt der bliver stillet mange spørgsmål om hvad men skal købe mm.

> [...]

Hvis skal du bruge computeren til? Hvis det er til spil, samt lyd- og
billedbehandling er Pentium 4 bedst, mens Pentium III er bedst til
kontorprogrammer o.lign. Men som en anden allerede har været inde på, får du
meget mere for pengene ved at købe et AMD Athlon system, men det må du jo
selv om En Athlon 1,33 GHz slår Intels flagskib Pentium 4 1,7 GHz i
næsten alle tests og koster under det halve.

----
Mvh. Anders

Fra : Søren Gørtz Olesen

Dato : 03-06-01 16:29

Hvor kan se disse tests ?

Kan man få et dual bundkort til athlon ?

--
/Søren Gørtz Olesen

Fra : Fritze

Dato : 03-06-01 16:33

> Hvor kan se disse tests ?

God test her, hvor P4 får supersmæk i den bare.
http://www4.tomshardware.com/cpu/01q2/010423/index.html

> Kan man få et dual bundkort til athlon ?

Ikke endnu, men de er godt på vej. Man skal dog også have den nye AMD cpu
(Palomino) for at det virker. Thunderbird fungerer muligvis, men der er
ingen support på det.

Fra : Sven

Dato : 03-06-01 19:15

> Ikke endnu, men de er godt på vej. Man skal dog også have den nye AMD cpu
> (Palomino) for at det virker. Thunderbird fungerer muligvis, men der er
> ingen support på det.

.....og Duron´en gør også.

/Sven
/**
'Figuring things out for your self is the only freedom anyone really has.
Use that freedom. Make up your own mind...'
- Starship Troopers
*/

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 03-06-01 20:47

"Fritze" <Fritze76@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Ikke endnu, men de er godt på vej. Man skal dog også have den nye AMD cpu
> (Palomino) for at det virker. Thunderbird fungerer muligvis, men der er

Det ser da ud til at Tyran godt vil stå inde for at både Athlon og Duron
CPU'er virker.
http://www.extremedk.dk/nyheder/1893/

- Lars

Fra : Peter Jespersen

Dato : 05-06-01 12:39

On Sun, 3 Jun 2001 17:29:18 +0200, S ren G rtz Olesen wrote:

>Hvor kan se disse tests ?
>
>Kan man få et dual bundkort til athlon ?

Ikke endnu...Tyan har et monster ude som tech preview
DDR (stråtstillet for rackmontering af bundkort)+Dual Ultra
SCSI160+ATA100
(Der er flere på vej

MSI skulle ligeledes være på vej med et....det er så bare til en
lidt mere moderat sum penge..

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
Bigamy is having one wife too many. Monogamy is the same.
- Oscar Wilde

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 03-06-01 20:00

> Hvad vil i anbefalde mig at købe ?
> Pentium 4 1.3GHz
> FSB 400MHz
>
> Eller en PIII 1000Mhz ?
>
> Jeg køre Win 2000 Pro.
Den er let - man kan ikke få SMP systemer med P4 - og single CPU er noget
man brugte i gamle dage.

/Lars