En oplevelse på Øresund
Fra : Spangkuk

Dato : 09-07-05 04:08

Var ude i går ved kronborg.

Driver langsomt afsted imens vi fisker efter flade...der er HELT stille.

Bag mig hører jeg en sær lyd, vi lokaliserer den og ser 2 marsvin
tumle afsted i roligt tempo 10 meter fra båden....

Det er første gang jeg selv ser dem i Øresund.

Hyggeligt.

Spang

Fra : Carsten Jørgensen

Dato : 09-07-05 12:08

Ja, jeg kender godt oplevelsen.

For et par år siden oplevede jeg et par gange det samme i Storebælt.

Første gang lå et par marsvin og fulgte jollens stævn 20-30 sekunder, og
anden gang sad jeg helt stille ved havblik og fiskede flade, da der
pludselig lød et kraftigt pust omkring 10 meter fra mig Jeg blev dog i
båden

Hilsen

Carsten

Fra : Flemming Madsen

Dato : 09-07-05 20:39

For et par år siden så jeg 3 stk. marsvin ca. 30 m. fra Munkholmbroen i
Isefjorden.

Fra : mlt

Dato : 13-07-05 20:52

En melding fra det østjyske: Her er det næsten mærkeligt hvis man ikke ser
marsvin på en sejltur. De ses i fjorde, åbent hav og i bugter og som regel
3-4 sammen ad gangen. Men de går som regel ikke så tæt på båden som I
beskriver, så måske de er mere sociale om sjælland ?

Hilsen

Michael